هزینه جراحی پروتز سینه چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه پروتز سینه

جراحی پروتز سینه از جمله جراحی های زیبایی به شمار می رود که معمولا به دو دلیل انجام می شود. یکی برای افرادی که قصد بزرگ کردن سینه و زیبای بیشتر آن را دارند و دیگری افرادی که به علت درمان و جراحی سرطان سینه بافت سینه خود را از دست داده اند.

البته یکی از مواردی که در انجام این جراحی بسیار تاثیر می گذارد، هزینه جراحی پروتز سینه است.

بسیاری از افراد به دلیل کمبود بودجه نمی توانند این جراحی زیبایی را انجام دهند. اگر چه در کل، هزینه های جراحی تقریباً مناسب است.

جهت دریافت مشاوره رایگان و رزرو وقت از تاپ کلینیک از طریق شماره زیر با ما در ارتباط باشید.

09394216199

چه کسانی برای انجام جراحی پروتز سینه مناسب هستند؟

پروتز سینه برای افراد زیر مناسب است:

  • افرادی که در اثر کاهش وزن یا شیردهی دچار تحلیل رفتگی سینه شده اند.
  • افرادی که سایز سینه هایشان کوچک است.
  • خانم هایی که می خواهند قسمت بالایی سینه هایشان پر و برجسته تر شود.
  • افرادی که به دلیل نقص مادرزادی سینه هایشان قرینه نیست و یا یکی از آن ها رشد کافی ندارد.

هزینه عمل پروتز سینهانواع پروتز سینه

پروتز هایی که در جراحی پروتز سینه استفاده می‌شود بر اساس جنس مواد پرکننده، شکل و میزان برجستگی به انواع مختلفی تقسیم می شوند.

که بر این اساس، هزینه‌های جراحی پروتز سینه هم متفاوت شده و تغییر پیدا می کند. پروتز سینه بر اساس جنس ماده درونی به دو دسته پروتز سالینی و سیلیکونی تقسیم می شوند.

 پروتزهای سالینی

پروتز های سالینی از آب نمک استریل شده پر شده اند و برخلاف پروتزهای سیلیکونی شکل طبیعی بافت سینه را ندارند. به همین دلیل، پزشکان امروزه بسیار کمتر از آن استفاده می کنند.

البته لازم به ذکر است که این نوع پروتز ها هزینه کمتری دارند و برای افرادی که توان پرداخت هزینه جراحی پروتز سینه را ندارند، گزینه بسیار مناسبی به شمار می رود.

پروتزهای سیلیکونی

این دسته از پروتزهای سینه با ژل سیلیکون پر شده اند که در مقایسه با پروتزهای سالینی شباهت بسیار زیادی به بافت طبیعی سینه دارند.

این نوع پروتزها برای همه افراد قابل استفاده اند و امروز استفاده از آن رواج بیشتری پیدا کرده و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. هزینه جراحی پروتز سینه با استفاده از پروتزهای سیلیکونی در مقایسه با سالینی بیشتر است.

پروتز سینه

هزینه جراحی پروتز سینه

به طور کلی قیمت جراحی پروتز سینه بر اساس مرکزی و کلینیکی که این عمل در آن انجام می شود و همچنین تبحر پزشک متفاوت خواهد بود.

هزینه پروتز سینه به موارد مختلفی بستگی دارد. اینکه از چه نوع بیهوشی استفاده می شود و یا پزشک با چه روشی جراحی را انجام می دهد، همگی در تعیین قیمت جراحی موثر هستند.

اگر چه موقعیت جغرافیایی مرکزی که در آن جراحی انجام می‌شود و همچنین میزان تخصص و تجربه پزشک در مشخص کردن میزان قیمت پروتز سینه نقش بسیار زیادی دارد، اما علاوه بر همه این موارد خدمات ارائه شده از سوی کلینیک هم یک عامل تاثیرگذار در تعیین هزینه های پروتز سینه محسوب میشود .

پروتز سینه که بر اساس سایز جنس و برند آن تعیین می‌شود، دستمزد جراح، و هزینه های جانبی دیگری مانند هزینه بیمارستان یا کلینیک، داروها، ویزیت ها و مراقبت های بعد از جراحی همگی از شهری به شهر دیگر و از منطقه‌ای به منطقه دیگر متفاوت هستند.

برای دریافت مشاوره و اطلاع از قیمت دقیق جراحی پروتز سینه می توانید با مشاوران تاپ کلینیک تماس بگیرید و از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

متخصصان تاپ کیلینک با تجربه فراوانی که دارند به بهترین نحو این عمل را برای شما انجام خواهند داد.

قیمت پروتز سینه را نمی توان بدون حضور بیمار و معاینه او تعیین کرد. قیمت دقیق آن پس از معاینه بیمار و بررسی وضعیت سینه او مشخص خواهد شد.

پروتز سینه

نکاتی درباره جراحی پروتز سینه

نوع پروتز سینه ای که قرار است در جراحی برای بیمار استفاده شود به سه روش انتخاب می شود.

این سه روش شامل:

  • معاینه بالینی توسط پزشک
  • فرم و شکل سینه
  • خواسته و نظر بیمار

همچنین لازم به ذکر است این جراحی تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود و معمولاً فرد همان روز مشخص خواهد شد.

لازم است چند روز بعد از عمل استراحت کند. بهتر است تا چند روز اول یک نفر مراقب همراه بیمار باشد تا در انجام کارها به او کمک کند.

آیا عمل پروتز سینه با شیردهی و بارداری تداخل دارد؟

پروتز سینه به دو روش در بدن گذاشته می شود؛ یکی در زیر خط سینه و دیگری در زیر عضله حرکت دهنده بازو.

در هر دو روش هیچ گونه ارتباطی با غدد شیری وجود ندارد و معمولا در بیشتر موارد مشکلی برای شیر دادن و حاملگی به وجود نمی‌آید. اما برای اطمینان و جواب قطعی بهتر است این مورد را با پزشک خود مطرح کرده و از او مشورت بگیرید.

 آیا ممکن است پروتز سینه بترکد؟

معمولاً فیلم‌هایی که در این باره در شبکه های اجتماعی وجود دارد، ساختگی و طنز هستند.

در حقیقت قدرت و دوام این پروتزها با بدن فرقی ندارد و با فشار دست و ضربه پاره نخواهند شد. مگر زمانی که شی تیزی پوست بدن را پاره کند که البته در این حالت پروتز هم طبیعتا پاره می شود.

تنها عاملی که در پوسیدگی آن نقش دارد، گذشت زمان است. پروتزهایی که مدت طولانی تری در بدن وجود داشته اند، احتمال پوسیدگی بیشتری هم خواهند داشت و ممکن است بر اثر پوسیدگی پاره شوند.

برای همین معمولا پروتزها هر ۱۵ سال تعویض می شوند. پس این مورد را هم در تعیین هزینه جراحی پروتز سینه در نظر بگیرید.

پروتز سینه

عوارض عمل پروتز سینه

مهمترین عارضه ای که پروتز سینه می تواند برای شما ایجاد کند، کپسول و عفونت است. البته اگر این عمل به روش صحیح انجام شود، احتمال عوارض کمتر می شود.

در برخی از افراد بی حسی نوک سینه به طور موقت به وجود می آید که البته اگر این جراحی توسط پزشک حرفه ای و با تجربه انجام شود، احتمال این مورد هم بسیار پایین می آید.

مراقبت های بعد از عمل پروتز سینه

بعد از جراحی پروتز سینه حداقل تا یک ماه از انجام ورزش های سنگین خودداری کنید. البته بعد از یک هفته کارهای عادی زندگی را می‌توانید انجام دهید.

اما برای کارهای سنگین بهتر است یک ماه صبر کنید. بعد از جراحی تا دو ماه از سوتین های مخصوص استفاده کنید تا از جابجا شدن پروتزها جلوگیری کند.

نتیجه نهایی عمل و حجم واقعی پروتزها شش تا یک سال بعد از عمل مشخص خواهد شد.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی هزینه جراحی پروتز سینه چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد؟ پرداختیم و و توضیحات بیشتری نیز راجب جراحی پروتز سینه ارائه کردیم.

باید توجه داشته باشید که برای آگاهی دقیق از تمامی این هزینه های مراجعه به مراکز درمانی معتبر و مشورت با پزشکان و متخصصان فعال در این زمینه، می تواند شما را با هزینه های پروتز سینه و عوامل تاثیرگذار بر آن بطور دقیق آشنا کند.

در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد پروتز سینه میتوانید با مشاوران متخصص ما در زمینه عمل های زیبایی در مرکز مشاوره تاپ کلینیک تماس گرفته و سوالات و ابهامات خود را در این مورد حل کنید و از خدمات مشاوره رایگان ما نیز بهرمند شوید.


مشاوره تاپ کلینیک

09394216199 


سوالات متداول هزینه پروتز سینه

چگونه بفهمیم چه سایزی برای پروتز مهم است؟

ظاهر سینه بعد از جراحی نباید از حالت طبیعی خارج شود. جراح با توجه به سایز سینه و نظر دلخواه بیمار اندازه آن را تعیین می کند.

بعد از گذشت چند سال بعد از جراحی باید پروتز را تعویض کنیم؟

پروتز ماندگاری بالایی دارد و نیازی به تعویض مجدد نیست.

هزینه جراحی پروتز سینه چقدر است؟

هزینه جراحی پروتز سینه به عواملی چون مرکز و کلینیک عمل و روش جراحی بستگی دارد.

پروتز سینه



دکتر فرشاد مختاری نژادمشاهده نوشته ها

دکتر فرشاد مختاری نژاد

تخصص جراحی عمومی - دکترای حرفه‌ای پزشکی | محتوای فوق زیرنظر دکتر فرشاد مختاری نژاد متخصص جراحی عمومی و دکترای حرفه ای پزشکی با شماره نظام پزشکی: 109793 نگاشته شده است. درباره ما - فیس بوک - اینستاگرام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با دکتر: ۰۹۳۹۴۲۱۶۱۹۹