دلایل تغییر سایز و بزرگ شدن بینی بعد از جراحی زیبایی

دلایل تغییر سایز و بزرگ شدن بینی بعد از جراحی زیبایی

جراحی های بینی بر اساس جنس پوست هر فرد و همچنین میزان اصلاحات صورت گرفته بر روی غضروف بینی، دارای عوارض کوتاه مدت و بلند مدتی هستند. این عوارض در مراحل مختلفی بروز پیدا میکنند که یکی از آنها تغییر اندازه و بزرگی بینی است.

بزرگ شدن بینی در سنین مختلف دلایل مختلفی میتواند داشته باشد که بیشتر آنها به سنین بلوغ انسان مربوط شده و ما در سنین 16 تا 20 سالگی شاهد این موضوع به ویژه در آقایان می باشیم.

جالب است بدانید که متخصصان گوش و حلق و بینی، اعتقاد دارند بزرگ شدن بینی بخشی از فرآیند طبیعی پیری دربدن انسان است. اما این دگرگونی به تدریج روی می‌ دهد در نتیجه نگران نباشید.

کارشناسان دگرگون شدن شکل بینی را از ۶۰ سالگی به بعد می‌ دانند، اما می‌ توانید با انجام راهکارهایی، چون یوگای بینی، تغذیه مناسب، خودداری از استعمال دخانیات، استفاده از کرم‌ های ضد چروک مناسب و ماساژ بینی حالت و فرم بینی خود را حفظ کنید.

در این مقاله قصد داریم تا در مورد دلایل تغییر اندازه و بزرگ شدن بینی بعد از جراحی بینی صحبت کنیم، لطفا با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

جهت دریافت مشاوره رایگان و رزرو وقت از تاپ کلینیک از طریق شماره زیر با ما در ارتباط باشید.

09394216199

بزرگ شدن اندازه بینی در سنین مختلف

بزرگ شدن بینی در دوره های مختلف سنی عموما به دلایلی نظیر تورم اعصاب بینی بعد از جراحی، آغاز سن بلوغ و کاهش خاصیت ارتجاعی پوست با افزایش سن در افراد مشاهده می شود.

لازم به ذکر است تورم و کبودی بینی بعد از جراحی زیبایی صرفا در بازه زمانی مشخصی بعد از جراحی مشاهده شده و به هیچ عنوان اثر دایمی جراحی محسوب نمی شود.

بزرگ شدن اندازه بینی در سنین مختلف

دلایل تغییر سایز و بزرگ شدن بینی بعد از جراحی

در طول عمل جراحی بینی(رینوپلاستی) ناحیه مورد نظر برش داده شده و بسته به نتیجه مورد نظر، زاویه و ضخامت غضروف بینی دستخوش تغییراتی قرار می گیرد. طبیعتا در این میان برخی از اعصاب بینی دچار آسیب دیدگی شده و باعث می شود تا ناحیه جراحی برای مدتی دچار تورم شود.

به عقیده پزشکان زیبایی تعداد نوع جراحی زیبایی و تعداد مراحل آن ارتباط مستقیمی با میزان عارضه های پوستی مانند تورم و افزایش اندازه بینی داشته و افرادی که علاوه بر عمل زیبایی قصد ترمیم بخشی از غضروف بینی خود را دارند، احتمالا با این عارضه بیشتر مواجه خواهند شد.

چرا که تورم و کبودی بینی در حقیقت واکنشی به تغییرات انجام گرفته بر روی ساختمان بینی است. در حالت کلی بعد از جراحی چیزی در حدود دو ماه زمان نیاز خواهد بود تا نسوج نرم غضروف ها تا حد قابل قبولی ترمیم شده و بینی اصطلاحا جوش بخورد.

تورم و کبودی بینی بعد از جراحی زیبایی به سه علت مشاهده می شود که در ادامه شما را با آن­ها­ بیشتر آشنا می کنیم.

  • تورم اولیه

این تورم در اثر واکنش اعصاب بینی به تغییرات شکل گرفته در ساختار بینی به وجود می‌ آید. روند بهبودی افراد بعد از عمل با یکدیگر متفاوت بوده و نمی توان توضیح شفافی برای تمامی آن­­ها بیان کرد.

در حالت کلی تورم اولیه بینی مربوط به ترمیم بافت های آسیب دیده ناحیه جراحی شده و با تشخیص پزشک می توان با استفاده از تزریق مایعاتی نظیر کورتن و همچنین استفاده از سرم های مخصوص پاکسازی بینی روند بهبودی آن را افزایش داد.

  • تورم پوست

تورم پوستی از دید پزشکان به عنوان نوعی واکنش التهابی به منظور ترمیم ناحیه های آسیب دیده شناخته می شود. دلیل اصلی بروز این تورم تجمع مایع بین سلولی در دوره نقاهت جراحی است که پس از گذراندن دوره کوتاه (حدود 1 الی 3 ماه) رفع می شود.

  • تورم فیبروز

این نوع تورم اغلب در جراحی بینی های گوشتی دیده می شود. برای جلوگیری از پدیده نامطلوب فیبروز، باید از کوچک کردن بیش از اندازه سایز بینی اجتناب شود.

تاثیر تزریق کورتن در بزرگی بینی

تاثیر تزریق کورتن در بزرگی بینی

یکی از راه های که به وسیله آن پزشکان روند کاهش تورم پوست را افزایش می دهند، استفاده از مایه کورتن است. این امر صرفا با تشخیص پزشک انجام گرفته و بیشتر برای افرادی که بینی گوشتی با پوست ضخیم دارند و روند کاهش ورم در بینی آن ها کند است، مورد استفاده قرار می گیرد.

بهبود تورم بینی بعد از جراحی بینی

مقدار تورم و افزایش اندازه بینی بسته به نوع عمل جراحی و جنس پوست بیماران متفاوت می باشد. البته لازم است اشاره کنیم که همه افراد دچار تورم بینی یا سایر عوارض کوتاه مدت مربوط به جراحی بینی نشده و این امر بسته به گیرنده های هورمونی افراد متفاوت می باشد.

در این مدت بینی انسان در نتیجه جاذبه زمین به سمت پایین خود کشیده می شود و عموما پزشکان در این مواقع توصیه به استفاده از چسب بینی به افراد می نمایند.

بازه زمانی بهبود عارضه های جراحی زیبایی یک الی دو ماه بعد از جراحی می باشد که بسته به نوع بینی و شرایط جراحی می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال دوره نقاهت بینی های گوشتی با بینی های استخوانی متفاوت بوده و عموما چند روزی بیشتر طول می­ کشد.

انواع تغییرات چهره بعد از عمل بینی

یکی از اجزای بسیار مهم در زیبایی چهره‌ی انسان بینی است، تغییر در آن چه کم باشد و چه زیاد، تاثیر بسیاری در چهره دارد. اکثر مردم زیبایی و تنوع در چهره‌شان را دوست دارند و هزینه ی که به این کار اختصاص میدهند بخش مهمی از مخارج زندگی‌شان را در بر می‌گیرد.

جراجی بینی میتواند به‌علت رسیدن به چهره‌ی دلخواه، یا برای رها شدن از یک بینی ناهنجارو بسیار بزرگ و یا به علل درمانی انجام شود، اما اکثر متقاضیان عمل بینی، خواهان رسیدن به چهره‌ای زیبا‌تر هستند.

از آن‌جایی‌که هر جراحی ریسک های مختص خود را دارد، ممکن است بعد از عمل بینی تغییراتی در چهره فرد ظاهر شود. این تغییرات چهره بعد از عمل بینی می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

  • تاثیر عمل بینی بر لب
  • تاثیر عمل بینی بر بالا رفتن لب
  • تاثیر عمل بینی بر وضوح لبخند
  • تاثیر عمل بینی بر چشم
  • تاثیر عمل بینی بر گونه

علاوه بر این تغییرات، عمل بنی میتواند در طرز فکر و سبک زندگی فرد نیز تغییراتی ایجاد کند، لازم به ذکر است جراح حرفه‌ای با به ‌کار بردن روش درست و مناسب می‌تواند منجر به تغییرات مثبت چهره بعد از عمل بینی شود و سبب افزایش تقویت اعتماد به نفس فرد شود. به همین دلیل است که باید در انتخاب جراح بینی بسیار دقت کنید و حتماً پیش از عمل درباره‌ی تغییرات چهره بعد از عمل بینی مشاوره بگیرید.

تورم و افزایش سایز بینی

آیا بینی با افزایش سن رشد می‌ کند؟

اگرچه رشد استخوان ها بعد از بلوغ کامل، متوقف می شود اما برخی از بافت های بدن در طول عمر فرد به رشد خود ادامه می دهند. همان طور که می دانید، در پی هر رشدی یک سری تغییرات هم به وجود می آید.

بینی که از استخوان، پوست و غضروف ساخته شده، یکی از این اندام هاست و با افزایش سن، رشد کرده و تغییر شکل می دهد.

تغییراتی که بر سر بینی در طول زمان اتفاق می افتد، در هر شخص متفاوت از دیگری است. اگر غضروف بینی سفت و سختی دارید، تغییرات چندان چشمگیری را تجربه نخواهید کرد.

اما اگر غضروف بینی تان نرم تر است، آماده ی تغییرات فاحش بینی خود باشید. غضروف و استخوان، چارچوب بینی را می سازند اما در طول زمان، این اجزا ضعیف شده و نوک بینی عریض تر به نظر می آید. از طرف دیگر، ممکن است یک قوز هم در پل بینی ظاهر شود.

ساختار و پوست بینی در طول زمان استقامت خود را از دست می دهند و در نتیجه، بینی رو به پایین کش می آید و حالت افتاده پیدا می کند.

سخن آخر

تورم و افزایش سایز بینی یکی از عارضه های کوتاه مدت جراحی زیبایی محسوب می شود. این عارضه در غالب موارد با مراقبت و شست و شوی مداوم بینی با استفاده از سرم های مخصوص کاهش پیدا کرده و در مدت زمان مشخصی (عموما 2ماه) رفع می شود.

بزرگ شدن بینی جزء اثرات جراحی زیبایی نبوده و بیشتر به دلایلی نظیر رسیدن به سن بلوغ، آغاز دوران بارداری و افزایش سن رخ می دهد.

جراحی اگر از روش صحیح و توسط جراح بینی خوبی صورت گیرد، عوارض نامطلوبی را به بیمار تحمیل نمی کند. با این حال برخی از علائم و عوارض خفیف بعد از جراحی بینی امری کاملا طبیعی می باشد و جای نگرانی ندارد.

شما می توانید جراحی بینی خودتان را به دست جراحان باتجربه ما در تاپ کلینیک بسپارید و مطمئن باشید که به بهترین و جدیدترین شیوه جراحی خواهید شد. همچنین در صورت داشتن هر گونه سوال در این زمینه میتوانید از طریق شماره زیر با کارشناسان ما تماس گرفته و از خدمات مشاوره رایگان ما بهرمند شوید.

09394216199

سوالات متداول

از اصلی ترین دلایل بزرگ شدن بینی در سنین مختلف چند مورد را نام ببرید؟

آغاز سن بلوغ، تورم اعصاب بینی بعد از جراحی، کاهش خاصیت ارتجاعی پوست در اثر افزایش سن و… از اصلی ترین دلایل بزرگ شدن بینی است که توضیحات تکمیلی در این متن مقاله درج شده است.

از دلایل تغییر سایز بینی بعد از جراحی زیبایی بینی به چند مورد اشاره نمایید؟

تورم کاذب، تورم پوست، تورم فیبروز که توضیحات کامل در این مقاله ارائه شده است.

بهبود تورم بینی بعد از جراحی تا چه مدتی طول می­ کشد؟

در اکثر مواقع، بینی عمل شده چیزی در حدود دو ماه زمان نیاز دارد که نسوج نرم آن تا حد زیادی ترمیم شده یا اصطلاحا جوش بخورد. در این مدت کبودی حاصل از ترمیم اعصاب بینی رفع شده و اثری از تورم در ناحیه جراحی مشاهده نمی شود.

رینوپلاستی



دکتر فرشاد مختاری نژادمشاهده نوشته ها

دکتر فرشاد مختاری نژاد

تخصص جراحی عمومی - دکترای حرفه‌ای پزشکی | محتوای فوق زیرنظر دکتر فرشاد مختاری نژاد متخصص جراحی عمومی و دکترای حرفه ای پزشکی با شماره نظام پزشکی: 109793 نگاشته شده است. درباره ما - فیس بوک - اینستاگرام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با دکتر: ۰۹۳۹۴۲۱۶۱۹۹