جراحی بلفاروپلاستی با بی حسی

افتادگی پلک ها تنها نشانه دهنده پیری و از دست دادن نشاط و جوانی نیست بلکه باعث خستگی شما و حتی تاثیری بر روی بینایی نیز می شود.

با افزایش سن پوست قابلیت ارتجاعی بودن خود را از دست می دهد و باعث کشسانی خود در برخی نقاط از جمله پلک ها در صورت می شود که پلک ها به شکل افتاده باعث بروز برخی مشکلات از جمله تغییر در اعتماد به نفس افراد می شود.

در این مقاله از تاپ کلینیک قصد داریم به جراحی بلفاروپلاستی با بی حسی بپردازیم، و بررسی کنیم که آیا برای جراحی بلفاروپلاستی بی حسی بهتر است یا بیهوشی عمومی، پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

جهت دریافت مشاوره رایگان و رزرو وقت از تاپ کلینیک از طریق شماره زیر با ما در ارتباط باشید.

09394216199

علت افتادگی پلک

بیشتر افراد وقتی خود را در آیینه می بینند، با فردی با پوست افتاده مواجه و روبرو می شوند که پیری را در حال تجربه است. پس افتادگی پلک می تواند در اثر کهولت سن یا هر عمل دیگر بر روی اعصاب یا عضلات چشم شما تاثیر بگذارد.

علاوه بر آن، بیماری های از قبیل سکته مغزی، تومور مغزی یا سرطان نیز می توانند حتی در ایام جوانی نیز باعث افتادگی پلک شوند. بیشتر افراد در این شرایط به فکر ایجاد تغییر در پوست خود هستند که با جستجو و تحقیق به جراحی پلک یا بلفاروپلاستی روی می آوردند.

این امر می تواند باعث زیبایی فرد و حتی جوان تر شدن او با جراحی لیفت پلک همراه باشد و اعتماد به نفس از دست رفته را به او برگرداند. عمل بلفاروپلاستی می تواند پوست اضافی بوجود آمده در پلک شما را از بین ببرد و پس از آن، متوجه خواهید شد که بینایی بهتری نسبت به قبل خواهید داشت.

این نکته را در نظر بگیرید که اگر از خود بیمار های چشمی رنج می برید، جراحی بلفاروپلاستی تاثیری بر روی دید بهتر شما نخواهد گذاشت. بلکه این جراحی فقط برای از بین بردن پوست اضافی پلک بالایی یا پایینی است. در این مقاله ما بر آن هستیم تا بلفاروپلاستی را بیشتر بررسی کنیم و تفاوت های مختلف در این جراحی را به شما نشان دهیم. پس با ما همراه باشید.

بلفاروپلاستی و کدام یک بهتر است بیهوشی یا بی حسی؟

کدام یک بهتر است بیهوشی یا بی حسی؟

یکی از سوالات متداول که از پزشکان جراحی پلاستیک و چشم پرسیده می شود این است که با کدام روش بیمار بیشتر آرامش دارد و می تواند نتیجه جراحی بهتری را داشته باشد و آیا با بیهوشی بیمار دچار عوارض بعد از آن نمی شود؟

باید بگوییم اول هر دو این روش ها را باید خوب بررسی کنیم و نتیجه گیری مهم در مورد هر کدام را داشته باشیم. در بی حسی موضعی قسمتی از بدن که قرار است تحت جراحی قرار گیرد، انجام می شود و باعث از دست دادن حساسیت در آن ناحیه به صورت موقت خواهد بود.

در جراحی بلفاروپلاستی، پس از تزریق داروی بی حسی بر روی پلک و ابرو بیمار در پلک خود حسی نخواهد یافت و بی حسی کاملاً در چشمان او خواهد بود. سپس او در حین جراحی هوشیاری خود را خواهد داشت و با بی حس شدن موقتی پلک، خود شاهد انجام جراحی خواهد بود و پس از جراحی با کمک همراه خود از کلینیک یا بیمارستان می تواند مرخص شود.

اگر بیمار استرس شدیدی داشته باشد و نتواند بصورت آگاهانه به جراحی ادامه دهد از طریق دارو های آرام بخش، پزشک می تواند از طریق داروی آرام بخش خوراکی یا تزریقی استرس بیمار را کاهش دهد و باز به روش بی حسی به ادامه جراحی بپردازد.

آرام بخش های دهانی می توانند بیمار را برای مدت زمان معینی آرام کرده و استرس را در حین انجام عمل از او بگیرند. با این وجود، در صورت درخواست بیمار برای بی هوشی، پزشک او را بی هوش کرده و جراحی با بی هوشی بیمار اتفاق می افتد.

در بی هوشی بیمار در حالت خواب است و هیج تحرکی در بیمار وجود ندارد. اما بی هوشی بی خطر نبوده و ممکن است بیمار دچار شوک شود. همچنین این کار باعث افزایش هزینه های جراحی شده و مقرون به صرفه نیست. خطر دوم در بی هوشی بهبودی در طولانی مدت است. بطوری که بیمار نمی تواند در مدت 4 الی 10 روز بهبودی کامل داشته باشد.

باید توجه داشت که منظور از هزینه های زیاد جراحی با بی هوشی در برخی موارد باعث می شود بیمار توانایی پرداخت را نداشته و بیشتر در معرض اضطراب و استرس قرار گیرد. با توجه به انجام جراحی های به عمل در آمده بلفاروپلاستی، بهتر است جراحی با بی حسی را با توجه به مدت زمان بهبود و برگشت شما به محل کار انتخاب کنید.

حتما با پزشک خود در مورد تجربیات قبلی جراحی بلفاروپلاستی با بی حسی و بلفاروپلاستی با بی هوشی صحبت کنید. او به شما مناسب ترین گزینه را خواهد داد تا با خیال راحت به جراحی پلک خود بپردازید.

در نتیجه، بلفاروپلاستی یک روش سریع برای از بین بردن چین و چروک های اطراف پلک و چشم است که احتمالاً فقط برای چند روز دچار ورم و کبودی چشم خواهید شد و طی کمتر از دو هفته بهبودی کامل را کسب خواهید کرد و حتی عوارض جانبی بلفاروپلاستی نیز در این مدت بروز خواهند یافت.

بیشتر افراد ظرف مدت یک هفته به فعالیت های عادی خود ادامه می دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جراحی بلفاروپلاستی با ما در تماس باشید.

عمل بلفاروپلاستی با بی حسی چیست؟

عمل بلفاروپلاستی با بی حسی چیست؟

علم پزشکی در چند سال اخیر بخصوص در ایران پیشرفت زیادی پیدا کرده است و تقریباً جراحی پلاستیک یکی از بهترین جراحی ها برای رفع نقص های چهره و صورت هر فردی با هر دلیلی از جمله افزایش سن یا جراحی و…، راه حل های نوینی را برای زیبایی بیشتر بوجود آورده است.

از جمله این پیشرفت ها می توان به پیشرفت در جراحی بلفاروپلاستی اشاره کرد که روز به روز طرفداران و کاربران زیادی را به سمت خود جذب کرده است. معمولاً بیشتر افراد که دچار افتادگی پلک بالا یا پایین می شوند، این جراحی را انجام می دهند.

جراحی بلفاروپلاستی بی حسی، برای بیمارانی است که بیشتر از نظر ظاهری مشکلی در پلک خود دارند و با انجام این جراحی می خواهند درمان شوند و سریعتر به نتیجه برسند.

برخلاف جراحی با بی هوشی، بهبودی و درمان در جراحی های بی حسی سریع تر بوده و بیمار به راحتی درمان می یابد یا اینکه به طور عام جراحی سرپایی انجام داده و به فعالیت های عادی روزانه خود ادامه می دهد. بیمار با جراحی بلفاروپلاستی بی حسی، حس راحت تری نسبت به بی هوشی و عوارض بعد از آن خواهد داشت.

آیا انجام بلفاروپلاستی به بیهوشی نیاز دارد؟

به طور معمول ، بیهوشی برای بلفاروپلاستی ضروری نیست، اگرچه بیهوشی می تواند برای دفع استرس های وارد شده به بیمار و غلبه بر ترس او مفید باشد اما روش های جایگزین نتیجه بهتر و بهبودی سریع تری را برای بیمار خواهد داشت.

اگر فقط بلفاروپلاستی را می خواهید انجام دهید، بی حسی موضعی برای شما کافی است یا استفاده از آرام بخش های تزریقی یا دهانی می تواند استرس های ناشی از انجام عمل را برای شما آسان تر کند. بطور معمول جراحی بلفاروپلاستی با روش بی حسی حدود 10 دقیقه طول خواهد کشید، در صورتی که بلفاروپلاستی با بی هوشی یا ترکیب روش های جراحی با هم حدود 1 الی 2 ساعت به طول خواهد انجامید.

جراح موظف است بیمار را از عوارض بی هوشی و فواید استفاده از بی حسی آگاه کند و همجنین باید تلاش کند که بیمار خود را از هرگونه استرس دور نگه دارد.

آیا انجام بلفاروپلاستی به بیهوشی نیاز دارد؟

تاثیرات ناشی از بلفاروپلاستی با بی حسی چیست؟

بطور طبیعی، بی حسی و استفاده از آرام بخش ها برای بیمارانی که تحت جراحی پلک بالایی قرار می گیرند، استفاده می شود. بی حسی معمولاً به صورت تزریق سطحی و به آرامی یا زیر جلدی در امتداد پوست و بالای پلک بالایی انجام می شود.

زمانی که بیمار بی حس می شود پزشک شروع به جراحی بلفاروپلاستی می کند اما در اگر بیمار از داروهای ضد انعقاد خون استفاده کند خطر خونریزی را در هنگام تزریق یا جراحی را در پی خواهد داشت.

گاهی اوقات بعد از تزریق شاهد تورم در قسمت پلک بالایی می شویم که طی چند روز بعد از جراحی بهبودی حاصل خواهد شد. بطور کل بی حسی موضعی تاثیرات بهتری نسبت به بی هوشی برای بیماران خواهد داشت.

به طور معمول، بیمار دوره نقاهت کمتری خواهد داشت و عوارض جراحی با بی هوشی برای بهبودی کامل بیشتر از بی حسی خواهد بود. در جراحی با بی حسی تورم و کبودی با استفاده کمتر از داروهای آرام بخشی و تزریق کمتر محلول بی حسی و بی هوشی بهبودی سریع تری خواهد داشت.

دیگر تاثیر بی حسی، سرپایی بودن این جراحی است. بیمار بعد از چند ساعت استراحت می تواند به فعالیت های روزمره خود ادامه دهد.

مزایای استفاده از بی حسی برای عمل بلفاروپلاستی چیست؟

وقتی جراحی پلک را انجام می دهید و از شر پف زیر چشم یا افتادگی پلک راحت می شوید ممکن بعد از تغییرات سوالات زیادی از شما بپرسند و می خواهند بدانند این عمل چه مزایایی دارد.

عوارض استفاده از بی حسی برای عمل بلفاروپلاستی

 پاسخ شما به صورت زیر باشد:

  1. ظاهر جوانتر و زیباتر
    بعد از انجام بلفاروپلاستی با بی حسی شما فقط چند روز دوره نقاهت را سپری خواهید کرد و بعد از آن شاهد تغییرات شدیدی در زیبایی خود خواهید بود و حداقل چندین سال جوان تر و زیبا تر خواهید شد. این تغییرات می تواند به قدری قابل مشاهده باشد که شما را سالیان سال با ظاهری زیبا و جوان نشان دهد .
  1. بینایی محیطی بهتری خواهید داشت
    زمانی که شما احساس کردید بینایی کمتری نسبت به چند سال یا چند وقت اخیر داشته اید و احساس می کنید یک سنگینی روی پلک شما است به جراحی بلفاروپلاستی روی می آورید.
    با انجام جراحی، بینایی از دست رفته حاصل از سنگینی پلک به شما باز خواهد گشت و شما واضح تر خواهید دید. انجام این عمل با بی حسی این حس را به مراتب زودتر و سریع تر از جراحی پلک با بی هوشی به شما خواهد داد و شما سریع تر میدان دید خود را به دست خواهید آورد.
  1. بی حسی و جراحی سریع
    بسیاری از بیمارانی که روی به جراحی بلفاروپلاستی با بی هوشی می آورند افرادی با استرس بالا و یا حتی افرادی عصبی هستند.
    جراحی پلک با بی حسی نیازی به بی هوشی نداشته و بیمار سریع تر می تواند به فعالیت روزمره خود بپردازد. اگرچه مدت زمان بلفاروپلاستی با بی حسی بسیار کمتر از بی هوشی است اما بیماران با استرس بالا این نوع جراحی را قبول دارند.
    پوست پلک با بی حسی موضعی بی حس می شود، بنابراین عمل کاملا راحت است. بیماران همچنین می توانند بی هوشی را انتخاب کنند. خود جراحی معمولاً حدود سه ساعت طول می کشد، بنابراین می توان آن را صبح یا بعد از ظهر انجام داد.
    تا زمانی که همه چیز طبق برنامه پیش برود، بیمار پس از جراحی برای بهبودی به خانه می رود.
  1. زمان بهبودی سریع و حداقل درد (ناراحتی بعد از جراحی)
    بیماران بعد از جراحی پلک مقداری کبودی و تورم را تجربه می کنن ، اما بیشتر بیماران  درد (ناراحتی) زیادی را تجربه نمی کنند.
    برخی از بیماران در طی چند روز پس از عمل جراحی از خانه شروع به کار (دورکاری) می کنند و بیشتر آنها در عرض یک هفته به کار خود برمی گردند.
    کبودی ها و تورم به سرعت محو می شوند و در عرض چند هفته نتایج واقعی جراحی را مشاهده خواهید کرد. حتی در مرحله کبودی، بیماران می توانند به راحتی با یک عینک آفتابی محل جراحی را پنهان کنند.
  1. حفظ ظاهر طبیعی
    با جراحی پلک ظاهر طبیعی و جوانی خود را دوباره خواهید یافت. اکثر مردم هرگز حتی نمی توانند بگویند شما جراحی کرده اید بلفاروپلاستی تغییر شکل ظاهری شما نیست بلکه بازیابی است!
    بسیاری از بیمارانی که در نهایت تصمیم به جراحی پلک می گیرند، برای خلاص شدن از کیسه های بزرگ و پف کرده زیر چشم خود، جراحی پلک پایین را نیز درخواست می کنند که می تواند باعث شود آنها خسته و بسیار مسن تر از سن خود نشان دهند.
    جراحی پلک بالا و پایین همچنین می تواند با سایر روش های زیبایی همراه باشد، از جمله لیفت پیشانی، لیفت صورت، افزایش لب و عمل لیزر.

عوارض استفاده از بی حسی برای عمل بلفاروپلاستی

عوارض استفاده از بی حسی برای عمل بلفاروپلاستی

جراح با توجه به وضعیت شما یکی از دو راهکار از جمله بی هوشی یا بی حسی را انجام می دهد. اگر کاندید مناسبی برای بی حسی باشید دچار هیچگونه عوارضی نخواهید شد و اینکه سابقه جراح برای این مورد را نیز از یاد نبرید.

در کل در مورد عوارض بی حسی در بلفاروپلاستی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. از جمله عوارض ناشی از بلفاروپلاستی با روش بی حسی می تواند واکنش بدن نسبت به داروهای آن باشد و واکنش آلرژیک نشان دهد. این کار بعد از چند روز کاملاً رفع می شود و جای برای نگرانی ندارد.
  2. عدم توانایی بستن چشم ها یکی دیگر از مشکلاتی است که گذرا است اما می تواند پس از جراحی بلفاروپلاستی ایجاد شود. همواره باید چشم های خود را با روان کننده های چشمی یا قطرات چشمی مرطوب نگه داشت.
  3. انجام این عمل به دلیل ظریف بودن و حساس بودن ناحیه اطراف چشم و بخصوص ارتباطی که با بینایی شخص دارد باید توسط یک پزشک متخصص و کادر مجرب صورت گیرد و هیچ نقصی در عمل وجود نداشته باشد. در برخی موارد دیده شده است که به دلیل اشتباه پزشک بیمار نتایج معکوسی گرفته و به خواسته خود نرسیده است.
  4. ممکن است به دلایل اشتباه پزشکی تقارن در پلک ها به وجود نیاید و فرم و محل پلک ها با یکدیگر تفاوت داشته باشد.
  5. در برخی از افراد ممکن است در چند ساعت ابتدایی دچار تاری دید شوند و نتوانند به خوبی اطرافشان را مشاهده کننده. این عامل گذرا و موقتی است.
  6. پس از عمل ممکن است در ناحیه اطراف پلک ها کمی تورم و کبودی در این نواحی باقی بماند که پس از دو روز به طور خود به خود رفع خواهد شد.
  7. جراحی بلفاروپلاستی اصولا یک ساعت طول می کشد. اگر قرار باشد پلک های پایینی و فوقانی با هم عمل شوند، ابتدا پلک فوقانی و سپس پلک پایینی عمل می شود.
    بعد از پایان اثر بی حسی، ممکن است پلک تان کمی بلرزد که طبیعی است و با استفاده از داروهای ضد درد که پزشک معالج توصیه می کند، می توانید به راحتی این وضعیت را هم کنترل کنید.

کلام آخر

در اغلب موارد بی حسی موضعی، انتخاب اکثر پزشکان برای عمل بلفاروپلاستی میباشد، چرا که ایمن ‏تر بوده و هزینه های جسمی، روانی و مالی کمتری برای بیمار دارد. اما بعضا نیز تحت شرایطی، با تشخیص پزشک، ممکن است جراحی پلک با بیهوشی عمومی به عنوان گزینه ارجح، مدنظر قرار گیرد.

بنابراین باید در انتخاب پزشک و کلینیک تخصصی، بسیار دقت کنید تا از اتخاذ هرگونه تصمیمی خیالتان راحت باشد. تاپ کلینیک با پزشکانی ماهر و باتجربه و خدمات درمانی با کیفیت بالا، یکی از بهترین گزینه ها برای تصمیم گیری شما میباشد.

شما می توانید با مشاوره با بهترین پزشکان جراح پلاستیک در تاپ کلینیک با خیالی آسوده، جراحی زیبایی و درمانی خود را انجام دهید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و رزور و مشاوره زیبایی با کارشناسان تاپ کلینیک در تماس باشید، تا برای درمان و حل مشکل پلک های خود، به بهترین شکل ممکن شما را راهنمایی کنند.

سوالات متداول در مورد عمل زیبایی بلفاروپلاستی با بی حسی

بلفاروپلاستی با بی حسی چه عوارضی دارد؟

اگر جراح باسابقه این کار را انجام دهد دچار هیچ عوارضی نخواهید شد و از عوارض احتمالی می توان به تاری دید، تورم و کبودی، مشکل در باز و بسته کردن پلک نام برد.

بلفاروپلاستی با بی حسی چه مزایایی دارد؟

در بی حسی بیمار زودتر می تواند به کار های روزانه خود برگردد و کم هزینه تر نیز است، که توضیحات تکمیلی در همین مقاله ذکر شده است

برای بلفاروپلاستی بی حسی یا بی هوشی؟ کدام یک؟

هر کدام مزایا و معایب خود را دارند و انتخاب هر کدام از این روش ها به وضعیت بیمار بستگی دارد، که در این مقاله به بررسی دیقیق این موضوع پرداخته ایم.

بلفاروپلاستی



دکتر فرشاد مختاری نژادمشاهده نوشته ها

دکتر فرشاد مختاری نژاد

تخصص جراحی عمومی - دکترای حرفه‌ای پزشکی | محتوای فوق زیرنظر دکتر فرشاد مختاری نژاد متخصص جراحی عمومی و دکترای حرفه ای پزشکی با شماره نظام پزشکی: 109793 نگاشته شده است. درباره ما - فیس بوک - اینستاگرام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با دکتر: ۰۹۳۹۴۲۱۶۱۹۹