رابطه زناشویی بعد از جراحی بینی | بهترین زمان رابطه زناشویی بعد از جراحی

رابطه زناشویی بعد از جراحی بینی

یکی از دغدغه ها و سوالات مهمی که عموما ذهن زوج های جوان را پس از جراحی بینی به خود مشغول میکند، شرایط برقراری رابطه زناشویی و خطرات احتمالی آن برای فرد می باشد.

این نوع پرسش ها معمولا در میان متقاضیان جراحی بینی، شایع بوده و البته دانستن آن می تواند کمک بزرگی برای مراقبت و حفظ سلامتی افراد بعد از جراحی زیبایی باشد.

در این مقاله به بررسی، رابطه زناشویی بعد از جراحی بینی به چه شرایط امکان پذیر است؟ آیا امکان برقراری رابطه زناشویی در دوره نقاهت جراحی بینی وجود دارد؟ چه خطراتی و عارضه هایی در این صورت فرد را تهدید میکند؟ خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

جهت دریافت مشاوره رایگان و رزرو وقت از تاپ کلینیک از طریق شماره زیر با ما در ارتباط باشید.

09394216199

 

رابطه زناشویی بعد از جراحی بینیزمان مناسب رابطه زناشویی بعد از جراحی بینی

بر اساس توصیه پزشکان زمان مناسب برای برقراری رابطه زناشویی سه هفته بعد از جراحی بینی بوده و در این مدت بهتر است از انجام فعالیت‌های سنگین ونیمه سنگین مانند بلند کردن وزنه، ورزش‌های هوازی و همچنین رابطه جنسی اجتناب شود. چرا که انجام فعالیت‌های این چنین موجب افزایش ضربان قلب و فشار خون در بدن شده و در نتیجه احتمال خون‌ریزی و تورم بینی بعد از جراحی افزایش می یابد.

البته شرایط در بینی های گوشتی و غضروفی متفاوت است. به این دلیل که بافت بینی های گوشتی بعد از جراحی بیشتر متورم شده و در برابر فشار و التهابات مختلف حساس تر می باشند. اما این موضوع به این معنی نیست که فرد باید استراحت مطلق داشته باشد. به طور معمول فرد بعد از سه الی چهار روز از جراحی بینی پیاده‌روی خود را شروع کرده و انجام این کار سبب گردش بهتر جریان خون در بدن شده و روند بهبودی بعد از عمل را سرعت می‌بخشد. عموما بعد از 20 روز جریان خون به حالت عادی برگشته و تورم پوست صورت تا حد زیادی برطرف شده است. به همین دلیل  عموما بهترین زمان برقراری مجدد رابطه زناشویی 20 روز بعد از جراحی بینی های غضروفی و یک ماه بعد از جراحی بینی های گوشتی عنوان میشود.

رابطه زناشویی در دوره نقاهت بینی باعث بروز چه عوارضی میشود؟

رابطه زناشویی باعث آزادی مقدار زیادی آدرنالین در بدن می شود، که آزاد شدن آدرنالین در بدن می تواند باعث تورم و خونریزی بینی تازه عمل شده شود. با توجه به اینکه از یک ماه نخست بعد از عمل، به عنوان حساس ترین دوره بهبودی یاد میشود، بهتر است در طول این دوره از برقراری رابطه جنسی اجتناب کنید.

حتی بعد از سپری شدن دوره یاد شده نیز باید در رابطه زناشویی خود با ملایمت رفتار کنید، چون بینی برای بهبودی کامل، به یک دوره 6 ماهه نیاز دارد.

  • با وارد شدن فشار بر روی بینی در رابطه زناشویی احتمال ایجاد تورم و خونریزی در بینی
  • به دلیل پارگی عروق ریز مخاط در حال ترمیم افزایش پیدا می یابد
  • فعالیت هایی مانند بوسیدن در طول رابطه، بینی شما را در معرض ضربه ناگهانی قرار می دهد.

تاثیر نوع بینی فرد در برقراری رابطه زناشویی

همانطور که اشاره شد بسته به جنس بینی شرایط بهبودی فرد بعد از جراحی نیز متفاوت می باشد. بهبودی بینی بعد از جراحی به پارامترهایی نظیر نوع بینی (گوشتی یا استخوانی) میزان دستکاری جراح و تغییرات ایجاد شده بستگی دارد. بینی های استخوانی دارای پوست نازک و بافت غضروف قوی تری بوده ولی بینی های گوشتی دارای پوست ضخیم و بافت غضروفی نسبتا ضعیفی هستند که ضخیم بودن بافت پوست عموما ناشی از ازدیاد بافت چربی می باشد. ضعیف بودن بافت غضروفی سبب می‌شود که غضروف‌های نوک بینی تحمل وزن بینی را نداشته و بینی دچار افتادگی شود.

لذا در بینی استخوانی مشکل بینی بیشتر در ناحیه بالای آن و در بینی گوشتی مشکل بیشتر در پایین و نوک بینی پدید می آید.

بعد از جراحی با توجه به این که پوست بینی گوشتی ضخیم‌تر است، این نوع بینی دچار تورم بیش‌تری شده و به همین دلیل پزشکان توصیه میکنند فرد فاصله بیشتری بعد از عمل برای برقراری مجدد رابطه جنسی مقرر نماید. چرا که در بینی های گوشتی زمان بیشتری برای کاهش تورم ناحیه جراحی نیاز بوده و بر اثر فعالیت های ناصحیح‌ و برخی تحرکات ممکن است التهابات پوستی فرد تشدید شود.

رابطه زناشویی بعد از جراحی بینیتا چه مدت بعد از عمل بینی نباید رابطه زناشویی داشت

در بینی های گوشتی بهتر است برای کاهش احتمال التهاب و تورم ناحیه جراحی حداقل چهار هفته و در بینی های غضروفی حداقل سه هفته بین جراحی بینی و برقراری رابطه زناشویی فاصله باشد.

توصیه های انجام رابطه زناشویی بعد از جراحی بینی

توصیه جراح بینی  همواره بر این می باشد که برای دستیابی به نتیجه دلخواه بهتر است افراد از تمام دستور العمل های پزشکی دوره نقاهت پیروی کرده و بر اساس توصیه های متخصص عمل کنند

در مورد انجام رابطه زناشویی عموما پزشکان توصیه میکنند از برقراری هر گونه رابطه ای که منجر به ایجاد هیجانات و واکنش شود خودداری کرده و در صورت برقراری مجدد رابطه زناشویی شرایطی را در نظر بگیریم که فشار و ضربه ای به ناحیه جراحی وارد نشود.

به طور کلی بعد از جراحی بینی باید موارد زیر را در رابطه زناشویی خود رعایت کنید:

  • از قرار گرفتن در وضعیت دمر با پارن در رابطه خودداری نمایید
  • شرایط برقراری رابطه را طوری تنظیم نمایید که منجر به افزایش فشار خون نشود
  • از وارد شدن ضربه به غضروف بینی در حین رابطه جنسی خودداری نمایید
  • هر چه رابطه و مقاربت طولانی تر باشد، احتمال تشدید عوارض احتمالی و افزایش ضربان قلب و فشارخون فرد وجود دارد لذا توصیه می شود، طول رابطه جنسی تا مدتی بعد از جراحی در زمان کوتاه تری انجام شود
  • برای تسریع زمان بهبودی از مصرف دوز بالای مولتی ویتامین ها، داروهای گیاهی و چای هایی که دارای مقادیر بالای ویتامین E، جنسیگ، گینگو بلیبا و روغن ماهی می باشند، بپرهیزید

سخن آخر

شرایط انجام رابطه زناشویی بعد از جراحی بینی یکی از دغدغه های زوج های جوان در مشاوره با متخصصان زیبایی بوده و عموما سوالات زیادی در این مورد شنیده میشود.

در مورد انجام رابطه زناشویی عموما پزشکان توصیه میکنند از برقراری هر گونه رابطه ای که منجر به ایجاد هیجانات و واکنش شود خودداری کرده و در حالت کلی در بینی های گوشتی، برای کاهش احتمال التهاب و تورم ناحیه جراحی حداقل چهار هفته و در بینی های غضروفی حداقل سه هفته بین جراحی بینی و برقراری رابطه زناشویی فاصله باشد.

شما می توانید جراحی بینی خودتان را به دست جراحان ما در تاپ کلینیک بسپارید و مطمئن باشید که، به بهترین و جدیدترین شیوه جراحی خواهید شد.

همچنین در صورت داشتن هر گونه سوال در این زمینه میتوانید از طریق شماره زیر با کارشناسان ما تماس گرفته و از خدمات مشاوره رایگان ما بهرمند شوید.

09394216199

رابطه زناشویی بعد از جراحی بینیسوالات متداول

چه ارتباطی میان زمان برقراری رابطه زناشویی و جنس بینی فرد وجود دارد ؟

بافت بینی های گوشتی بعد از جراحی بیشتر متورم شده و در برابر فشار و التهابات مختلف حساس تر می باشند. به همین دلیل برقراری رابطه زناشویی برای بینی های گوشتی نیاز به زمان بهبودی بیشتری داشته و عموما 20 روز بعد از جراحی بینی های غضروفی و یک ماه بعد از جراحی بینی های گوشتی بهترین زمان برقراری مجدد رابطه زناشویی عنوان میشود.

تاثیر طول مدت رابطه زناشویی بعد از جراحی بینی بر تشدید عارضه های جراحی چیست ؟

با افزایش طول مدت رابطه ، احتمال افزایش ضربان قلب و فشارخون فرد بالا رفته و در نتیجه احتمال تشدید عوارض جراحی بیشتر می شود. لذا توصیه می شود، طول رابطه زناشویی بعد از جراحی بینی در زمان کوتاه تری انجام شود.

چه نکاتی را بعد از جراحی بنی باید هنگام رابطه زناشویی رعایت کنیم؟

بعد از جراحی بینی باید نکاتی را در رابطه زناشویی خود رعایت کنید که توضیحات کامل در همین مقاله درج شده است.

رینوپلاستی



دکتر فرشاد مختاری نژادمشاهده نوشته ها

دکتر فرشاد مختاری نژاد

تخصص جراحی عمومی - دکترای حرفه‌ای پزشکی | محتوای فوق زیرنظر دکتر فرشاد مختاری نژاد متخصص جراحی عمومی و دکترای حرفه ای پزشکی با شماره نظام پزشکی: 109793 نگاشته شده است. درباره ما - فیس بوک - اینستاگرام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با دکتر: ۰۹۳۹۴۲۱۶۱۹۹