براکیوپلاستی یا جراحی لیفت بازو چگونه است

جراحی بازو یا براکیوپلاستی

آشنایی با عمل جراحی بازو یا براکیوپلاستی

براکیوپلاستی

عمل براکیوپلاستی یا لیفت بازو، عمل جراحی زیبایی برای برداشتن پوست یا چربی اضافه در قسمت های پایین بازو است. این عمل در مواردی که بافت یا عضله بازو شل و افتاده می شود، کاربرد دارد. عمل لیفت بازو روشی بسیار کاربردی موثر و محبوب برای از بین بردن پوست اضافه و در نتیجه لاغرتر کردن بازو است. براکیوپلاستی معمولا به وسیله بیهوشی عمومی انجام می شود. حین جراحی قسمت های هلالی شکل پوست و چربی بازو را جدا می کنند تا بتوانند ظاهری سافت و سفت برای بازو ایجاد کنند. عمل زیبایی بازو توسط جراح و با استفاده از ایجاد برش بزرگ در پوست بازو انجام می شود. اسکار ناشی از جراحی ممکن است از زیر بغل تا آرنج را در بر بگیرد و در طول دوره نقاهت و بهبودی برای جلوگیری از درد شدید و ناراحتی، مصرف مسکن توصیه می شود. بلافاصله پس از جراحی نمی توان نتیجه دقیق آن را مشخص کرد و در مواردی ممکن است نیاز به جراحی دوم بوجود آید. اما اغلب پس از دو هفته نتایج آن آشکار خواهد شد.

لیفت بازو یکی از روش‌های جراحی زیبایی پلاستیکی است که  با نام کانتورینگ یا فرم دهی بدن نیز شناخته می شود. اگر قصد دارید که جراحی زیبایی لیفت بازو انجام دهید، اطلاعات زیر به شما کمک خواهد کرد تا تصمیم درستی نسبت به عمل خود بگیرید. پس با ما همراه باشید.

نکات مهم قبل از انجام جراحی براکیوپلاستی

قبل از انجام جراحی برای بررسی شرایط شما آزمایش و تست های مختلفی انجام می شود. این تست ها شامل الکتروکاردیوگرام یا نوار قلب است تا بتوان ضربان قلب شما را بررسی و کنترل کنند. همچنین عملکرد شش ها

بررسی می‌شود و آزمایش خون برای بررسی تمامی موارد مورد نیاز شامل عفونت و کم خونی انجام می شود. به این طریق بهترین روش برای جراحی که کمترین عوارض را برای بیمار داشته باشد انتخاب می شود.

در صورتی که سیگاری هستید، حتما قبل از عمل و پس از عمل از کشیدن سیگار پرهیز کنید، چرا که کشیدن سیگار سبب می شود تا جریان خون کاهش پیدا کند و در نتیجه روند بهبودی را با مشکل روبرو خواهد کرد. در مواردی به دلیل بروز مشکلات در افراد سیگاری، ممکن است از انجام عمل امتناع کنند.

مصرف داروهای حساسیت زا، داروهای گیاهی، داروهای ضد التهاب، آسپرین و ایبوپروفن قبل از عمل باید متوقف شود و برای مصرف آن حتماً با پزشک خود مشورت کنید. زیرا این داروها ممکن است خطر خونریزی را افزایش دهند و نتیجه جراحی را تغییر دهند.

حتما به مدت ۲ روز در کنار خود همراه داشته باشید تا کارهای شما را انجام دهد و از شما مراقبت کند.

براکیوپلاستی بازونکات ضروری در مورد عمل جراحی لیفت بازو

بهتر است عمل خود را در یک کلینیک جراحی و یا در بیمارستان انجام دهید تا بتوانید حداقل یک شب در آن جا تحت نظر باشید.

با توجه به نوع عمل و مورد نیاز بودن عمل لیپوساکشن، جراحی حداکثر ۲ ساعت طول می کشد. در طی عمل جراحی برش بزرگی در پوست ایجاد می کنند و با توجه به برش، اسکار بزرگی باقی خواهد ماند که ممکن است از زیر بغل تا آرنج باشد. نحوه برش بازو به حالت منحنی یا زیگزاگ خواهد بود.

پس از انجام جراحی بازوها را پانسمان می کنند و لوله های موقتی برای تخلیه مایع در ناحیه تحت جراحی قرار می دهند. همچنین بازوها را با استفاده از باند های کشی محکم برای محافظت از ناحیه جراحی شده می بندند.

جراحی لیفت بازو چه مواردی را باید پس از جراحی زیبایی بازو رعایت کنید؟

1. در صورت درد از داروهای مسکن تجویز شده استفاده کنید و به هیچ وجه از مسکن دیگری استفاده نکنید.
  2. تا سه یا چهار هفته پس از عمل لیفت بازو از بالا بردن دست های خود تا بالاتر از شانه خود داری کنید.
  3. پس از ۵ الی ۱۰ روز جهت خارج کردن لوله های تخلیه و کشیدن بخیه ها به کلینیک مراجعه کنید. از انجام خودسرانه این کار پرهیز کنید.
  4. به مدت ۳ تا ۴ هفته پس از جراحی برای آن که از ناحیه جراحی محافظت شود، آستین های کشی مخصوص جراحی لیفت بازو بپوشید. اگر عمل لیپوساکشن نیز انجام شده باشد رعایت این مورد از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
  5. به طور معمول تمرینات مناسبی برای کمک به کاهش لخته شدن خون و افزایش روند بهبودی توصیه می شود. اما از انجام فعالیت های شدید ورزشی و یا کارهای سنگین پرهیز کنید. با توجه به روند جراحی، جراح به شما زمان مناسب برای بازگشت به فعالیت های روزانه را اعلام خواهد کرد. ورزش سبک پس از ۴ تا۸  هفته و با توجه به نظر پزشک آغاز می شود.
  6. برای جلوگیری از عفونت و کاهش التهاب حتما آنتی بیوتیک های تجویزشده را سر وقت مصرف کنید.
  7. در صورت بروز علائم خونریزی، التهاب و قرمزی پوست، تب، درد شدید یا عفونت حتماً به جراح خود مراجعه کنید.

جراحی بازوچه کسانی برای انجام جراحی براکیوپلاستی مناسب هستند؟

• به طور کلی افراد بزرگسال که دارای شلی قابل توجهی در پوست پایین بازو هستند، برای این جراحی مناسب اند. عموما افراد باید دارای شرایط زیر باشند:
  • وزن آن ها باید تقریباً ثابت باشد و در صورتی که اضافه وزن شدید داشته باشند، برای این جراحی مناسب نیستند. این افراد ابتدا باید اقدام به کاهش وزن خود کنند و پس از تثبیت وزن می توانند جراحی را انجام دهند.
  • هیچ گونه بیماری نداشته باشند. زیرا ممکن است بهبودی پس از عمل را با مشکل مواجه کند.
  • سیگاری نباشند.
  • انتظارات مورد قبول از این جراحی در نظر داشته باشند.

براکیوپلاستی

آیا جراحی براکیوپلاستی یا لیفت بازو عوارض دارد

به طور کلی هیچ درمانی بدون عوارض نیست اما در صورتی که پزشک مشاوره اصولی و درستی انجام دهد و شرایط فرد به طور صحیح بررسی شود، احتمال عوارض پس از جراحی براکیوپلاستی بسیار کم خواهد بود. به طور کلی عوارض که می‌تواند این جراحی داشته باشد شامل موارد زیر است:

1. خطرات بیهوشی
  2. خونریزی در ناحیه جراحی
  3. عفونت ناحیه جراحی شده
  4. بهبودی کند زخم ها
  5. اسکار
  6. سرما یا تجمع مایعات در ناحیه جراحی
  7. آسیب اعصاب عروق خونی و یا ماهیچه ها
  8. بروز نکروز چربی یا مرگ بافت چربی زیر پوست
  9. بی حسی یا تغییر دراحساس پوست
  10. درد شدید یا طولانی
  11. بروز التهاب در بخیه ها
  12. نیاز به جراحی مجدد
جراحی بازو

هزینه جراحی براکیوپلاستی

هزینه و قیمت عمل جراحی براکیوپلاستی

براکیوپلاستی یاجراحی بازو

عوارض براکیوپلاستی

آیا جراحی بازو عوارض دارد؟

سوالات متداول براکیوپلاستی

مهمترین سوالات قبل از عمل جراحی براکیوپلاستی