تاثیر پوست نازک در جراحی بینی چیست؟

تاثیر پوست نازک در جراحی بینی چیست؟

بیشتر اصلاحات انجام گرفته در طول جراحی بینی، بر روی ساختار غضروفی و استخوانی بینی انجام شده و در اکثر موارد بعد از عمل جراحی تغییری روی پوست بینی فرد مشاهده نمی شود؛ با این حال کیفیت پوست انسان به عنوان یکی از تاثیر گذار ترین عوامل در نتیجه نهایی جراحی بینی شناخته شده می شود.

پوست انسان یکی از اصلی ترین ترمیم کنند گان جراحی بینی بوده و بهترین شرایط پوست برای جراحی بینی توسط متخصصان، پوست هموار با ضخامت متوسط و رنگ سالم عنوان شده است.

در این میان افراد با انواع پوست ها مانند پوست نازک، ضخیم… همواره نسبت به نتیجه جراحی بینی خود دچار سوال می شوند. برای این منظور در این مقاله قصد داریم به تاثیر داشتن پوست نازک در جراحی بینی بپردازیم؛ و با انواع پوست نازک و مزایا و معایت آن در جراحی بینی آشنا شویم، اگر شما هم قصد جراحی بینی‌ تان را دارید، این مقاله را از دست ندهید.

جهت دریافت مشاوره رایگان و رزرو وقت از تاپ کلینیک از طریق شماره زیر با ما در ارتباط باشید.

09394216199

اهمیت نوع پوست در جراحی بینی

همانطور که اشاره شد کیفیت پوست انسان یکی از عواملی تاثیر گذار در جراحی بینی بوده و افراد مختلف پوست متفاوت با ویژگی های منحصر به فرد دارند. در مورد تاثیر ویژگی های پوست در جراحی باید اشاره کرد ضخامت پوست بینی مهم ترین تاثیر در نتیجه جراحی بینی داشته و چنانچه پوست بینی فرد خیلی نازک و یا ضخیم باشد احتمال اینکه نتیجه جراحی بینی ایده آل نباشد وجود خواهد داشت.

در مواقعی که پوست بینی خیلی ضخیم باشد این امکان وجود خواهد داشت که بسیاری از اقداماتی جراح قابل مشاهده نباشد اما در صورتی که پوست بینی خیلی نازک باشد کوچکترین تغییرات دیده شده و کوچکترین اشتباهات در پوست نازک رخ نمایی خواهند کرد.

نقش پوست در جراحی بینی چقدر است؟

انواع پوست نازک

  • پوست نازک طبیعی

بیمارانی که به طور طبیعی پوست نرم دارند، پوستی که بیش از حد مشخص کننده است  و نقایص ظریفی دارند که از پوشش ظریف نازک بینی می درخشند، در چنین مواردی، بخاطر بافت نرم و عدم وجود حائل معمولی پوست، معمولا توجه را به حدود فاصل آناتومی استخوانی و غضروفی زیرین بینی را به شیوهای ناخوشایند معطوف می کنند.

  • پوست نازک شبیه کاغذ پوستی

این نوع پوست که به اصطلاح (کاغذ پوستی) نامیده می شود، بخاطر بازتابی از شکنندگی و ظاهر نازک و تقریبا شفاف آن است.

  • پوست نازک مربوط به پیری و یا بیماری

افزایش طبیعی سن و بعضی بیماری ها سبب نازک شدن پوست می شود. این علت دارای فیزیولوژی (کاراندام‌شناسی) پایه است، که در پوست نازک طبیعی و پوست نازک کاغذ پوستی متفاوت است. زیرا پیری باعث کاهش ضخامت، مقاومت و کشش پوست میشود.

جراحی بینی پوست نازک چه مزایا و معایبی دارد؟

پوست نازک به دلیل نازک بودن، باعث قابل تشخیص شدن غضروف ها و بافت های بینی شده و اجازه خلاقیت بیشتری به جراح در طول عمل جراحی می دهد. تورم ناشی از جراحی در پوست نازک سریع تر بهبود یافته و امکان دسترسی به ساختار بینی برای ایجاد تغییرات در پوست نازک راحت تر است.

داشتن پوست نازک در جراحی بینی ممکن است معایبی نیز به همراه داشته باشد. به عنوان مثال اصلاح عیب های ظریف اسکلت بینی در پوست نازک سخت تر از پوست ضخیم بوده و رسیدن به یک اسکلت صاف و محکم همواره از بزرگترین چالش های جراحان بینی در مواجهه با پوست نازک به شمار می رود.

پوست های نازک بیشتر از پوست های دیگر در معرض عارضه قرمز شدن بعد از عمل قرار می گیرند و کوچک ترین عیوب اسکلت بینی در پوست های نازک به آسانی قابل مشاهده است.

گاها دیده می شود پوست نازک بعد از عمل جراحی، تمایل به انقباض داشته و طی فرایند انقباض جراحت پس از عمل ممکن است چهارچوب بینی تحت تاثیر قرار گرفته و باعث ایجاد تغییر شکل های ناخوشایندی شود.

طول نقاهت جراحی بینی بر حسب جنس پوست

در حالت عادی بعد تورم بینی حاصل از عمل جراحی بعد از 3 الی4 هفته نسبت به گذشته کوچکتر شده و باقی تورم به تدریج کم خواهد شد. زمانی که تورم بینی فرد به طور کامل فرو کش کرده و بتوان نتیجه نهایی جراحی را مشاهده کرد برای پوست های مختلف بر حسب جنس آن ها متفاوت بوده و عموما: برای پوست های نازک حدود یک سال، پوست های نرمال با ضخامت متوسط (ضخامت درد سازی برای جراح نداشته باشند) حدود دو سال و پوست های ضخیم حدود سه سال نیاز به طی کردن دوره نقاهت و مشخص شدن نتایج جراحی دارند.

طول نقاهت جراحی بینی بر حسب جنس پوست

ایجاد سطح صاف بینی در پوست نازک

شاید بتوان گفت بزرگترین معضل جراح در مواجه با تراشیدن بینی با پوست نازک ایجاد یک اسکلت زیرین صاف و یکدست برای بینی به منظور یکدست جلوه نمودن بینی باشد. در مواردی که امکان محقق شدن این خواسته به دلیل نازک بودن بیش از حد پوست فرد نباشد جراح برای پوشیدن شدن عیوب غضروف بیرونی و صاف جلوه دادن بینی به طور مصنوعی ضخامت پوست را کمی افزایش می دهد.

پوست بینی با پیوند غشا میانی پوست می تواند به طور مصنوعی ضخیم تر شود اما دوام این پیوند نیاز به یک منبع خون رسانی سالم در پوست دارد. به همین دلیل گفته می شود که بزرگترین چالش جراح زمانی است، که در عمل جراحی بینی میزان ضخامت پوست بیمار باید افزایش داده شود.

احتمال موفقیت جراحی بینی با پوست نازک

در حالت کلی میزان موفقیت جراحی‌ های زیبایی بینی، تا حد زیادی به عواملی مانند دانش و تخصص جراح، جنس پوست فرد، محل جراحی و رعایت نکات توصیه‌ شده پزشک در دوران نقاهت بستگی دارد.

در جراحی بینی‌ با پوست نازک می توان گفت تجربه و تخصص جراح عامل اساسی در نتیجه جراحی خواهد بود؛ چرا که پوست نازک بیمار، کوچک‌ ترین تغییر ناخوشایند و یا ناهنجاری باقی‌ مانده از حالت اولیه بینی را به طور کامل نشان خواهد داد و میزان تخصص جراح در زدن برش های بیرونی بینی مانع از پدید آمدن شکل نا هماهنگ در بینی و اسکار های ناخوشایند بعد از عمل شده و باعث دست یافتن به اسکلتی صاف و محکم می شود.

شناسایی پوست نازک در ارزیابی قبل از عمل

شناسایی پوست نازک در معاینه قبل از عمل جراحی بینی اهمیت زیادی دارد. در حالی که پوست نازک، یک فرصت عالی برای اصلاح نوک بینی فراهم می کند، پنهان کردن بی نظمی ها و انحراف های ظریف نیز در پوست نازک دشوارتر خواهد بود. به عنوان مثال استخوان بندی بینی افرادی که دارای غضروف های برجسته بوده و کل طرح غضروفی آن ها قابل تشخیص است.

شناسایی پوست نازک در ارزیابی قبل از عمل

سخن پایانی

کیفیت و ضخامت پوست تأثیر ویژه ای در انتخاب تکنیک توسط جراح نتیجه عمل جراحی دارد. هر فرد بسته به جنس پوست خود باید نسب به نتایج احتمالی جراحی بینی خود و دوره نقاهت بعد از عمل آگاهی داشته باشد.

جراحی بینی با پوست نازک عموما در کنار محاسنی که در ایجاد ظرافت بهتر می تواند داشته باشد، برای جراحی بینی دشواری های خاصی نیز پدید می آورد. در جراحی بینی با پوست نازک به دلیل اینکه هر گونه پستی و بلندی زیر پوست به طور کامل نمایش می شود، کار جراح باید بسیار دقیق باشد؛ چرا که جراح مجبور خواهد بود با برش های ظریف تری از دیده شدن هر گونه ناصافی جلوگیری نماید.

نیاز به توضیح است دوره نقاهت جراحی بینی با پوست نازک نسبت به سایر پوست ها دوره کوتاه تری خواهد بود.

شما می توانید جراحی بینی خودتان را به دست جراحان ما در تاپ کلینیک بسپارید و مطمئن باشید که بینی شما را فارغ از اینکه چه پوستی داشته باشد، به بهترین شیوه جراحی خواهند کرد.

همچنین در صورت داشتن هر گونه سوال در این زمینه میتوانید از طریق شماره زیر با کارشناسان ما تماس گرفته و از خدمات مشاوره رایگان ما بهرمند شوید.

09394216199

سوالات متداول

بزرگترین معضل جراح در مواجه با تراشیدن بینی با پوست نازک چیست؟

بزرگترین معضل جراح در مواجه با تراشیدن بینی با پوست نازک ایجاد یک اسکلت زیرین صاف و یکدست برای بینی به منظور یکدست جلوه نمودن بینی  است.

مزایای جراحی بینی با پوست نازک چیست؟

پوست نازک به دلیل نازک بودن باعث قابل تشخیص شدن غضروف ها و بافت های بینی شده و اجازه خلاقیت بیشتری به جراح طی عمل جراحی می دهد.
بهبود جراحات و تورم ناشی از جراحی در پوست نازک سریع تر بهبود یافته و امکان دسترسی به ساختار بینی برای ایجاد تغییرات در پوست نازک راحت تر است.

موفقیت جراحی بینی با پوست نازک به چه عاملی بیشتر بستگی دارد؟

در جراحی بینی‌ با پوست نازک میتوان گفت تجربه و تخصص جراح عامل اساسی در نتیجه جراحی خواهد.

رینوپلاستی



دکتر فرشاد مختاری نژادمشاهده نوشته ها

دکتر فرشاد مختاری نژاد

تخصص جراحی عمومی - دکترای حرفه‌ای پزشکی | محتوای فوق زیرنظر دکتر فرشاد مختاری نژاد متخصص جراحی عمومی و دکترای حرفه ای پزشکی با شماره نظام پزشکی: 109793 نگاشته شده است. درباره ما - فیس بوک - اینستاگرام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با دکتر: ۰۹۳۹۴۲۱۶۱۹۹