هزینه جراحی کوچک کردن سینه در سال 1402 چقدر است؟

هزینه کوچک کردن سینه

ماموپلاستی-یا-جراحی-کوچک-کردن-سینهسینه ها علاوه بر آن که به خانم ها حس زنانگی می دهند، در اعتماد به نفس و زیبایی آن ها نیز نقش بسیار زیادی دارند.

این عضو که به طور عمده از بافت چربی تشکیل شده است، همیشه برای خانم ها موجب رضایت نیست.

عمل جراحی بزرگ کردن سینه بسیار رایج است و معمولا افراد تصور می کنند داشتن سینه هایی بزرگ جذاب تر است. با این حال در بسیاری از خانم‌ ها اندازه بزرگ سینه ها موجب ناراحتی شده و حتی ممکن است احتمال بروز سرطان را در آن‌ها افزایش دهد.

در این شرایط عمل جراحی کوچک کردن سینه یا ماموپلاستی انجام می شود که ما در این مقاله قصد داریم به  هزینه عمل زیبایی ماموپلاستی میپردازیم.

برای دریافت قیمت بروز و مشاوره رایگان تماس بگیرید

09394216199

آشنایی با مفهوم ماموپلاستی

به طور کلی ماموپلاستی به معنی جراحی زیبایی سینه است که به منظور افزایش زیبایی، فرم دهی و سفت کردن بافت سینه انجام می شود.

هزینه و قیمت عمل جراحی ماموپلاستی

با توجه به اینکه هر فرد شرایط خاص خود را دارد و عمل جراحی متناسب با شرایط خاص هر فرد انجام می شود، هزینه عمل جراحی متغیر است.

برای انجام این جراحی نمی توان نرخ ثابتی در نظر گرفت و قیمت عمل جراحی کوچک کردن سینه با توجه به موارد مختلفی مثل دستمزد جراح سینه و مشکلی که باید برطرف شود تعیین می شود.

هزینه و قیمت عمل جراحی ماموپلاستی

با این حال به طور میانگین میتوان گفت قیمت جراحی ماموپلاستی در در سال 1402 حدود 40 میلیون تومان میباشد که نسبت به شرایط هر فرد متغییر است.

شما میتوانید برای آگاهی دقیق از هرینه این جراحی با مراجعه حضوری به دکتر جراح سینه از مشکل خود مطمئن شده و مشاوره های مورد نیاز را انجام دهید و در نهایت با توجه به شرایط خود از هزینه انجام این جراحی آگاه شوید.

شما کاربران گرامی می توانید به راحتی و از طریق بخش تماس با ما و یا شماره موجود در سایت با کارشناسان تاپ کلینیک در ارتباط باشید تا علاوه بر دریافت مشاوره و اطمینان از مشکل به وجود آمده، بتوانید بهترین روش را برای جراحی خود انتخاب کرده و همچنین از قیمت و هزینه جراحی ماموپلاستی متناسب با شرایط خود اطمینان حاصل کنید.

معیار هایی که در تعیین هزینه جراحی ماموپلاستی تاثیر گذارند

هزینه‌ های عمل زیبایی ماموپلاستی به عوامل مختلفی بستگی دارد که عبارتند از:

  1. یکی از این عوامل، میزان چربی یا بافت خارج شده از سینه‌ ها می‌ باشد. این نکته از جمله نکته‌ هایی است که باید به آن توجه داشت و باید از پزشک متخصص در زمینه جراحی سینه اطلاعات لازم را کسب کنید.
  2. همچنین علاوه بر نکته فوق، انتخاب پزشک متخصص در زمینه جراحی سینه، بر هزینه ‌های ماموپلاستی تاثیر دارد و افراد باید در انتخاب پزشک دقت کنند.
  3. مورد دیگری که هزینه ‌های عمل زیبایی سینه را تعیین می‌ کند، انتخاب کلینیک می‌ باشد. البته باید این نکته را در نظر بگیرید که دریافت هزینه‌ های بیش‌ تر به معنی خوب بودن خدمات نیست.
  4. دیگر هزینه‌ ها می‌ تواند شامل پرستار، بیهوشی، نسخه‌ ها، آزمایش‌ ها و ویزیت پزشک باشد. همچنین موقعیت جغرافیایی و زمان عمل از عوامل موثر بر قیمت ماموپلاستی هستند.
  5. سطح و نوع عمل جراحی ماموپلاستی نیز در تعیین هزینه آن موثر است.

سینه بزرگ چه مشکلاتی را برای خانم ها به وجود می آورد؟

پستان های بزرگ علاوه بر آن که موجب نارضایتی فرد می شود، مشکلات جسمی فراوانی را هم به همراه خواهد داشت.

مشکلاتی مانند درد گردن و پشت، احساس ناراحتی در زمان ورزش کردن، التهاب پوست زیر سینه به دلیل ساییده شدن زیاد به خصوص در فصول گرم سال و کاهش اعتماد به نفس باعث شده تا عمل جراحی کوچک کردن سینه طرفداران زیادی پیدا کند.

از طرفی سنگینی بافت پستان در برخی افراد ممکن است انجام فعالیت های روزمره را مختل کند.

هزینه جراحی

آشنایی با انواع روش ماموپلاستی

عمل جراحی ماموپلاستی به طور کلی به دو دسته تقسیم می شود:

  • ماموپلاستی کاهشی
  • ماموپلاستی افزایشی

در ادامه شما را با این دو جراحی ماموپلاستی بیشتر آشنا خواهیم پرداخت.

عمل ماموپلاستی کاهشی چیست؟

این عمل زیبایی پستان که به جراحی ماموپلاستی کاهشی یا کاهنده نیز معروف است، یک جراحی پلاستیک بسیار شایعی است، که با هدف ایجاد تناسب بین سینه و تمام اعضای بدن انجام می شود و کمک می کند تا مشکلاتی که به دلیل پستان های بزرگ به وجود آمده، از بین برود.

در عمل کوچک کردن سینه قسمتی از بافت چربی و همچنین بافت غده ای و پوست را برداشته تا در نتیجه پستان ها ظاهری کوچک تر، سفت تر و زیباتر پیدا کنند. در این عمل علاوه بر آنکه شکل پستان ها اصلاح می شود، افتادگی آن نیز برطرف می شود.

لازم به ذکر است که عمل کوچک کردن سینه هم برای خانم ها و هم برای آقایانی که به بیماری ژنیکوماستی دچار شده اند انجام می شود.

اغلب همراه با بافت سینه، قسمت هایی از آن که تا نزدیکی زیر بغل آمده اند را نیز از سینه جدا می کنند تا بتوانند ظاهر دلخواه و مورد نظر بیمار را بوجود آورند.

ماموپلاستی افزایشی چیست؟

جراحی ماموپلاستی افزایشی با هدف بزرگ کردن سایز و حجم سینه ها و با استفاده از پروتز سینه انجام می شود.

عمل ماموپلاستی افزایشی که به جراحی ماموپلاستی تقویتی نیز معروف است، با هدف تغییر شکل یا ساختار سینه ها و افزایش سایز انجام می شود. این فرآیند می تواند شامل جراحی دستگاه ایمپلنت پستان و یا جراحی پروتز سینه باشد.

هزینه جراحی

جراحی ماموپلاستی کاهشی به چه افرادی توصیه نمی شود؟

اگر می خواهید عمل کوچک شدن سینه را انجام دهید در صورت داشتن شرایط زیر نمی توانید این کار را انجام دهید:

  • افراد با شرایط خاص مانند دیابت و مشکلات قلبی
  • افراد خیلی چاق و یا کسانی که قصد کاهش وزن دارند. زیرا در این موارد اغلب رژیم غذایی و یا کاهش وزن خود باعث تغییر اندازه سایز سینه ها می شود و عمده مشکل آن ها به دلیل اضافه وزن است.
  • کسانی که قصد بارداری و شیردهی دارند، چرا که جراحی کوچک کردن سینه ممکن است در روند شیردهی تداخل ایجاد کند.
    ( با وجود آنکه تکنیک هایی برای حفظ توانایی شیردهی پس از جراحی کوچک کردن سینه وجود دارد، بهتر است حتماً قبل از انجام جراحی با پزشک متخصص جراحی سینه مشورت کنید.)

برای اطلاع از دوران نقاهت  بعد از عمل می توانید وارد صفحه نکات بعد از جراحی ماموپلاستی شوید.

هنگام مشاوره برای ماموپلاستی چه باید کرد؟

در جلسه مشاوره ماموپلاستی با پزشک خود صادق باشید چرا که میزان موفقیت این عمل به جواب سوالاتی که پزشک در مورد سلامت و روش زندگی­تان می­پرسد بستگی دارد.

دکتر در مواردی همچون انتظارات شما از جراحی، سابقه بیماری، داروهای مصرفی، مصرف الکل و دخانیات سوالاتی مطرح می کند پس بهتر است از قبل از عمل خود را آماده کنید.

آیا بیمه هزینه جراحی ماموپلاستی را پوشش میدهد؟

در برخی موارد کوچک کردن سینه یک ضرورت است چرا که سینه های خیلی بزرگ وزنی به گردن و شانه تحمیل می کنند که موجب درد یا آرتروز می شود.

به همین دلیل بعضی از بیمه ها بخشی از هزینه درمان آن را پوشش می­ دهند. لازم است قبل از انجام عمل از بیمه­ گر برای پوشش دهی بیمه پرس و جو کنید.

البته برای استفاده از بیمه برای ماموپلاستی، ابتدا پزشک متخصص ارتوپد باید آسیب به ستون فقرات بر اثر وزن سینه را تایید کند سپس پرونده پزشکی­تان در کمیسون بررسی و رای نهایی مبنی بر پوشش دهی بیمه صادر می­ شود.

نقش جراح در جراحی ماموپلاستی

انتخاب یک جراح ماهر برای جراحی ماموپلاستی در نتیجه نهایی عمل بیسار تاثیر گذار خواهد بود، نحوه برش و برداشتن بافت سینه به گونه ای که متناسب با سایر اعضای بدن شود، به مهارت پزشک بستگی دارد.

از این رو حتما پزشکی حرفه ای انتخاب کنید و حتما قبل از انجام عمل جراحی از او مشاوره بگیرید تا مطمئن شوید نتیجه نهایی عمل مطابق با میل شما خواهد بود

در این زمینه تاپ کلینیک بی تردید یکی از بهترین مراکزی است که می توانید برای جراحی ماموپلاستی انتخاب کنید.

هزینه ماموپلاستی

سخن آخر

در این مقاله قصد داشتیم تا نسبت به شرایط انجام جراحی تغییر سایز سینه و همچنین هزینه های ان اطلاعات نسبتا جامعی را دراختیار شما قرار دهیم. این عمل زیبایی بسته به نتایج مورد نظر بیمار به روش های افزایشی و کاهشی انجام می شود

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ماموپلاستی و دریافت مشاوره های تخصصی رایگان و رزرو وقت از تاپ کلینیک میتوانید از طریق شماره زیر با ما در ارتباط باشید.

09394216199

سوالات متداول

آیا هزینه ماموپلاستی تحت پوشش بیمه است؟

بیمه عمل ماموپلاستی را تا جایی که خدمات درمانی محسوب شود، قبول می کند.

هزینه ماموپلاستی چقدر است؟

هزینه عمل ماموپلاستی با توجه به یکی سری فاکتورها و معیار هایی بستگی دارد که در این مقاله به شرح آنها پرداختیم.

عمل ماموپلاستی درمانی است یا زیبایی؟

این عمل هم زیبایی است و هم درمانی، به لحاظ درمانی می توان به بانوانی اشاره کرد که سینه های بزرگی دارند که سبب گردن درد و کمر درد شده است.

ماموپلاستی



دکتر فرشاد مختاری نژادمشاهده نوشته ها

دکتر فرشاد مختاری نژاد

تخصص جراحی عمومی - دکترای حرفه‌ای پزشکی | محتوای فوق زیرنظر دکتر فرشاد مختاری نژاد متخصص جراحی عمومی و دکترای حرفه ای پزشکی با شماره نظام پزشکی: 109793 نگاشته شده است. درباره ما - فیس بوک - اینستاگرام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با دکتر: ۰۹۳۹۴۲۱۶۱۹۹