براکیوپلاستی یا جراحی لیفت بازو چگونه است؟

براکیوپلاستی

لیفت بازو یکی از روش‌های جراحی زیبایی پلاستیکی است که با نام کانتورینگ یا فرم دهی بدن نیز شناخته می شود.

اگر قصد دارید که جراحی زیبایی لیفت بازو انجام دهید، اطلاعات زیر به شما کمک خواهد کرد تا تصمیم درستی نسبت به عمل خود بگیرید. پس با ما همراه باشید.

عمل براکیوپلاستی چیست؟

عمل براکیوپلاستی یا لیفت بازو، عمل جراحی زیبایی برای برداشتن پوست یا چربی اضافه در قسمت های پایین بازو است. این عمل در مواردی که بافت یا عضله بازو شل و افتاده می شود، کاربرد دارد.

عمل لیفت بازو روشی بسیار کاربردی موثر و محبوب برای از بین بردن پوست اضافه و در نتیجه لاغرتر کردن بازو است. براکیوپلاستی معمولا به وسیله بیهوشی عمومی انجام می شود.نحوه انجام براکیوپلاستی

حین جراحی قسمت های هلالی شکل پوست و چربی بازو را جدا می کنند تا بتوانند ظاهری صاف و سفت برای بازو ایجاد کنند.

عمل زیبایی بازو توسط جراح و با استفاده از ایجاد برش بزرگ در پوست بازو انجام می شود. اسکار ناشی از جراحی ممکن است از زیر بغل تا آرنج را در بر بگیرد و در طول دوره نقاهت و بهبودی برای جلوگیری از درد شدید و ناراحتی، مصرف مسکن توصیه می شود.

بلافاصله پس از جراحی نمی توان نتیجه دقیق آن را مشخص کرد و در مواردی ممکن است نیاز به جراحی دوم بوجود آید. اما اغلب پس از دو هفته نتایج آن آشکار خواهد شد.

نکات مهم قبل از انجام جراحی براکیوپلاستی

قبل از انجام جراحی برای بررسی شرایط شما آزمایش و تست های مختلفی انجام می شود. این تست ها شامل الکتروکاردیوگرام یا نوار قلب است تا بتوان ضربان قلب شما را بررسی و کنترل کنند.

همچنین عملکرد شش ها بررسی می‌شود و آزمایش خون برای بررسی تمامی موارد مورد نیاز شامل عفونت و کم خونی انجام می شود. به این طریق بهترین روش برای جراحی که کمترین عوارض را برای بیمار داشته باشد انتخاب می شود.

در صورتی که سیگاری هستید، حتما قبل از عمل و پس از عمل از کشیدن سیگار پرهیز کنید، چرا که کشیدن سیگار سبب می شود تا جریان خون کاهش پیدا کند و در نتیجه روند بهبودی را با مشکل روبرو خواهد کرد.

در مواردی به دلیل بروز مشکلات در افراد سیگاری، ممکن است از انجام عمل امتناع کنند.

مصرف داروهای حساسیت زا، داروهای گیاهی، داروهای ضد التهاب، آسپرین و ایبوپروفن قبل از عمل باید متوقف شود و برای مصرف آن حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

زیرا این داروها ممکن است خطر خونریزی را افزایش دهند و نتیجه جراحی را تغییر دهند. حتما یک نفر به مدت ۲ روز در کنار خود همراه داشته باشید تا کارهای شما را انجام دهد و از شما مراقبت کند.

نکات ضروری در مورد عمل جراحی لیفت بازو

بهتر است عمل خود را در یک کلینیک جراحی و یا در بیمارستان انجام دهید تا بتوانید حداقل یک شب در آن جا تحت نظر باشید.

با توجه به نوع عمل و مورد نیاز بودن عمل لیپوساکشن، جراحی حداکثر ۲ ساعت طول می کشد.

در طی عمل جراحی برش بزرگی در پوست ایجاد می کنند و با توجه به برش، اسکار بزرگی باقی خواهد ماند که ممکن است از زیر بغل تا آرنج باشد. نحوه برش بازو به حالت منحنی یا زیگزاگ خواهد بود.

پس از انجام جراحی بازوها را پانسمان می کنند و لوله های موقتی برای تخلیه مایع در ناحیه تحت جراحی قرار می دهند.

همچنین بازوها را با استفاده از باند های کشی محکم برای محافظت از ناحیه جراحی شده می بندند.

لیفت بازو یا براکیوپلاستی

چه مواردی را باید پس از جراحی زیبایی بازو رعایت کنید؟

بعد از جراحی برای تسریع دوران نقاهت موارد زیر را رعایت کنید:

1. در صورت درد از داروهای مسکن تجویز شده استفاده کنید و به هیچ وجه از مسکن دیگری استفاده نکنید.
  2. تا سه یا چهار هفته پس از عمل لیفت بازو از بالا بردن دست های خود تا بالاتر از شانه خود داری کنید.
  3. پس از ۵ الی ۱۰ روز جهت خارج کردن لوله های تخلیه و کشیدن بخیه ها به کلینیک مراجعه کنید. از انجام خودسرانه این کار پرهیز کنید.
  4. به مدت ۳ تا ۴ هفته پس از جراحی برای آن که از ناحیه جراحی محافظت شود، آستین های کشی مخصوص جراحی لیفت بازو بپوشید.
    اگر عمل لیپوساکشن نیز انجام شده باشد رعایت این مورد از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
  5. به طور معمول تمرینات مناسبی برای کمک به کاهش لخته شدن خون و افزایش روند بهبودی توصیه می شود. اما از انجام فعالیت های شدید ورزشی و یا کارهای سنگین پرهیز کنید. با توجه به روند جراحی، جراح به شما زمان مناسب برای بازگشت به فعالیت های روزانه را اعلام خواهد کرد. ورزش سبک پس از ۴ تا۸  هفته و با توجه به نظر پزشک آغاز می شود.
  6. برای جلوگیری از عفونت و کاهش التهاب حتما آنتی بیوتیک های تجویزشده را سر وقت مصرف کنید.
  7. در صورت بروز علائم خونریزی، التهاب و قرمزی پوست، تب، درد شدید یا عفونت حتماً به جراح خود مراجعه کنید.

بعد از براکیوپلاستی چه مقدار از وزن بدن کم میشود؟

براکیوپلاستی برای زیبایی انجام میشود پس شما نمیتوانید برای کاهش وزن این عمل را انجام دهید. اما بطور متوسط بعد از جراحی تا نیم کیلو ( 1.5 پوند)  از وزن شما کم میشود.

عمل برایکیوپلاستی

چه کسانی برای انجام جراحی براکیوپلاستی مناسب هستند؟

عموما افراد باید دارای شرایط زیر باشند:

•  افراد بزرگسال که دارای شلی قابل توجهی در پوست پایین بازو هستند، برای این جراحی مناسب اند.
  • وزن آن ها باید تقریباً ثابت باشد و در صورتی که اضافه وزن شدید داشته باشند، برای این جراحی مناسب نیستند. این افراد ابتدا باید اقدام به کاهش وزن خود کنند و پس از تثبیت وزن می توانند جراحی را انجام دهند.
  • هیچ گونه بیماری نداشته باشند. زیرا ممکن است بهبودی پس از عمل را با مشکل مواجه کند.
  • سیگاری نباشند.
  • انتظارات مورد قبول از این جراحی در نظر داشته باشند.

سن مناسب برای انجام براکیوپلاستی چه زمانی است؟

براکیوپلاستی تنها برای بازوهای چاق نیست بلکه برای کسانی که از ظاهر شل و آویزان بازوی خودشان ناراضی هستند نیز مناسب است. انجام این عمل معمولا بین افراد 47 الی 52 ساله انجام می گیرد.

فواید جراحی براکیوپلاستی

براکیوپلاستی یا جراحی “لیفت بازو”، شکل زیرین بازو را تغییر می دهد و پوست و چربی اضافی را حذف میکند تا ظاهری جذاب تر داشته باشد. پوست بازو با افزایش سن، و یا پس از کاهش وزن شدید افتاده میشود اما شما میتوانید با این جراحی زیبایی را به بازوان خود برگردانید.

براکیوپلاستی بازو

آیا جراحی براکیوپلاستی یا لیفت بازو عوارض دارد؟

به طور کلی هیچ درمانی بدون عوارض نیست اما در صورتی که پزشک مشاوره اصولی و درستی انجام دهد و شرایط فرد به طور صحیح بررسی شود، احتمال عوارض پس از جراحی براکیوپلاستی بسیار کم خواهد بود.

به طور کلی عوارض که می‌تواند این جراحی داشته باشد شامل موارد زیر است:

1. خطرات بیهوشی
  2. خونریزی در ناحیه جراحی
  3. عفونت ناحیه جراحی شده
  4. بهبودی کند زخم ها
  5. اسکار
  6. سرما یا تجمع مایعات در ناحیه جراحی
  7. آسیب اعصاب عروق خونی و یا ماهیچه ها
  8. بروز نکروز چربی یا مرگ بافت چربی زیر پوست
  9. بی حسی یا تغییر دراحساس پوست
  10. درد شدید یا طولانی
  11. بروز التهاب در بخیه ها
  12. نیاز به جراحی مجدد

هزینه براکیوپلاستی

عوامل زیادی در هزینه براکیوپلاستی تاثیر گذار است. قیمت جراحی به عواملی چون مهارت و سابقه جراح و هزینه های جانبی و همچنین وسعت عمل بستگی دارد.

برای اطلاع از هزینه براکیوپلاستی می توانید با جراح خود مشورت کنید تا هزینه ها را برایتان برآورد کند.

توصیه جراحان تاپ کلینیک

در این مطلب براکیوپلاستی و نحوه انجام آن را شرح دادیم. هدف از این عمل، فرم دادن به بازوها است.

اگر اندام چاقی دارید می توانید براکیوپلاستی را همراه با لیپوساکشن شکم و پهلو نیز انجام دهید.

تاپ کلینیک با چندین سال سابقه در زمینه براکیوپلاستی و انجام عمل های موفقیت آمیز در خدمت شماست. برای مشاوره بیشتر و داشتن هر گونه سوال می توانید با شماره های درج شده تماس بگیرید.

سوالات متداول براکیوپلاستی

در براکیوپلاستی از چه بی هوشی استفاده می شود؟

در این جراحی عموما از بی هوشی عمومی استفاده می شود البته می توان از بی حسی موضوعی نیز استفاده کرد.

هزینه براکیوپلاستی چقدر است؟

هزینه براکیوپلاستی بسته به سابقه پزشک و وسعت جراحی متفاوت است.

عمل براکیوپلاستی چقدر طول می کشد؟

مدت زمان این عمل با توجه به نوع عمل متفاوت است اما در کل حداکثر 2 ساعت طول می کشد.

منابع:

betterhealth