رینوپلاستی در افراد با بیماری قلبی چگونه است؟

فرایند رینو پلاستی (عمل جراحی بینی) در افراد با بیماری قلبی و مراقبت های بعد آن

رینو پلاستی یا همان جراحی زیبایی بینی به عملی گفته می شود که با تغییراتی در ساختمان بیرونی بینی به جهت زیبا تر کردن صورت و متناسب کردن آن با صورت فرد انجام می گیرد که البته در در حین فرآیند جراحی، پزشک جراح علاوه بر تغییرات بیرونی بینی، قادر به ایجاد تغییراتی در ساختمان درونی بینی نیز است.

امروزه افراد زیادی هستند که متقاضی جراحی بینی هستند؛ اما تمامی افراد از سلامت کامل پزشکی برخوردار نیستند!

برای مثال ممکن است یک سری افراد متقاضی رینوپلاستی، مشکلات قلبی داشته باشند که شرایط خاصی برای جراحی بینی داشته باشند؛ به همین خاطر تصمیم گرفتیم در این مقاله در مورد رینوپلاستی برای بیماران قلبی بیشتر با شما صحبت کنیم.

اگر شما هم مشکلات قلبی دارید و دوست دارید بدانید رینوپلاستی برای شما چگونه خواهد بود، این مقاله برای شماست.

توصیه می کنیم این مقاله را از دست ندهید و تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

جهت دریافت مشاوره رایگان و رزرو وقت از تاپ کلینیک از طریق شماره زیر با ما در ارتباط باشید.

09394216199

افراد دارای مشکلات قلبی قبل از جراحی بینی چه اقداماتی باید انجام دهند؟

قبل از پرداختن به معاینات اولیه برای انجام رینوپلاستی، پزشک جراح باید نسبت به سلامت و وضعیت قلب بیمار مطمعن شده و سپس اقدامات بعدی را انجام دهد.

پزشک جراح باید وجود کوچک ترین علائم بیماری قلبی در فرد متقاضی را تشخیص و با انجام برخی آزمایشات مخصوص قلب از سلامت نسبی یا حداقل از وضعیت بیماری قلبی فرد متقاضی، اطلاعات مورد نیاز را کسب کند.

اما این که چگونه این علائم بیماری را تشخیص دهد و از سلامت قلبی افراد مطمئن شود را در زیر برایتان آورده ایم.

افراد دارای مشکلات قلبی قبل از جراحی بینی چه اقداماتی باید انجام دهند؟

تشخیص سلامت قلب قبل از جراحی رینوپلاستی

اکو کاردیوم یا اکو قلب

اکو کاردیوم یا اکو قلبی یک آزمایش برای کسب اطلاعات کافی و موثر از ساختمان و عضلات و فعالیت قلب است که از فناوری سونوگرافی استفاده می شود. در این آزمایش پزشک قلب و عروق با مشاهده فعالیت قلب از طریق تصاویر و اصوات بدست آمده از وضعیت قلبی فرد آگاه شده و نتیجه را به پزشک جراح رینوپلاستی اعلام می کند.

این نوع آزمایش انواع مختلفی دارد که به اختصار به آن ها می پردازیم:

ترنس اکو کاردیوم

این نوع از آزمایش با استفاده از فناوری فراصوت از نحوه عملکرد قلب به پزشک اطلاعات مهم می دهد. در این آزمایش قدرت پمپاژ قلب مورد مطالعه قرار می گیرد.مراقبت های بعد از عمل بینی با بیماری قلبی

اکوکاردیوگرافی از راه مری (TEE)

در این نوع از آزمایش با بلعیدن مبدل و جایگیری دستگاه در تنزدیکی قلب تصاویر واضحی از فعالیت قلب بدست می آید. اگر بیماری دیگری مانند دیابت و یا غیره دارید، حتما پزشکتان را از این موضوع مطلع کنید.

استرس اکو کاردیوم

در این نوع از آزمایش با تحت فشار گذاشتن فرد از طریق راه رفتن روی تردمیل باعث بالا بردن سطح فعالیت قلب فرد شده و نهایت قدرت پمپاژ عضلات قلب مشخص می شود. در صورت مصرف هر گونه دارو یا وجود هر گونه بیماری پزشک خود را مطلع کنید.

دوبوتامین استرس اکوکاردیوگرافی

در این نوع از آزمایش بجای استفاده از تردمیل، با استفاده از داروی دوبوتامین از قدرت پمپاژ قلب اطلاعات کافی و مشخصی از قلب بدست می آید. همینطور در این آزمایش مبدل های ای کی جی به سینه متصل شده و سپس تزریق انجام می شود.

فرایند عمل جراحی بینی در افراد با بیماری قلبی (رینو پلاستی)

سونوگرافی داخل عروقی

در این نوع از آزمایش با وارد کردن لوله کوتاهی به عروق قلبی واقع در کشاله ران، شما اطلاعات کاملی از نحوه فعالیت قلب شما بدست می آید. این آزمایش در ابتدا مبدل های ای کی جی به سینه شما متصل شده و با تزریق آرام بخش ببه جهت حفظ خونسردی بیمار انجام می شود.

بررسی نتایج آزمایشات افراد با مشکلات قلبی

بعد از انجام آزمایشات فوق اطلاعات بدست آمده از قلب شما توسط پزشک قلب و عروق بررسی شده و نتایج به پزشک جراح شما ارجاع می گردد. در این مرحله پزشک جراح شما با صلاح دید خود و نسبت به شرایط جسمانی شما اقدام به عمل جراحی رینوپلاستی می کند.

اگر قلب شما تحمل و قدرت لازم را در حین فرایند رینوپلاستی را دارا باشد، پزشک چراح می تواند به انجام عمل اقدام کند ولی اگر قلب شما قدرت لازم را نداشته باشد، باید پزشک جراح شما از یک پزشک دیگر با تخصص قلب و عروق در حین عمل جراحی راهنمایی و کمک بگیرد.

فرایند عمل جراحی بینی در افراد با بیماری قلبی (رینو پلاستی)

عمل رینوپلاستی به دو روش بسته و باز انجام می شود. تفاوت این دو نوع از عمل در برش در ساختمان بینی است. در روش رینوپلاستی بسته برش های انجام شده مخفی است در حالی که در روش رینوپلاستی باز برش بر روی پره های بینی انجام می شود.

بیهوشی

با تزریق یک داروی آرام بخش قوی شما بیهوش شده و هیچ درد و حسی در حین عمل جراحی نخواهید داشت.

فرایند عمل جراحی بینی در افراد با بیماری قلبی (رینو پلاستی)

مراقبت های بعد از عمل بینی با بیماری قلبی

بعد از بهوش آمدن احساس گیجی خواهید داشت که کاملا طبیعی بوده و از عوارض داروی بیهوشی است که بعد از چند ساعت کاملا از بین خواهد رفت.

ممکن است در قسمت سینه احساس خشکی شدید و حتی درد شدید داشته باشید که بخاطر جا گذاری لوله اکسیژن درون ریه شما بوده است که این درد نیز بعد از چند ساعت کاملا از بین خواهد رفت. در صورت وجود درد می توایند از مسکن های معمول استفاده کنید.

یکی از مهم ترین مشکلات متداول بعد از عمل ایجاد کبودی اطراف چشم و صورت بوده که کاملا طبیعی بوده و با گذاشتن کمپرس سرد برروی قسمت کبودی ها، باعث کاهش التهاب و تورم بینی و کبودی ها خواهد شد.

کمپرس سرد را در حد امکان، حتی چند روز بعد از عمل استفاده کنید.

اگر دارویی برایتان تجویز شد، حتما با مشورت پزشک قلبتان اقدام به مصرف دارو کنید و دقت کنید که تداخل دارویی نداشته باشید.

تغذیه بعد از عمل بینی در بیماران قلبی

تغذیه شما کاملا به تصمیم پزشک و همچنین کیفیت عمل شما خواهد داشت ولی ممکن است بعد از چند ساعت اجازه نوشیدن مایعات مثل آب یا آبمیوه داشته باشید.

مراقبت های بعد از عمل بینی با بیماری قلبی

استراحت بعد از عمل

بعد از عمل بینی کمی متورم می شود. نوع دراز کشیدن شما در کاهش التهاب و تورم و حتی کیفیت عمل موثر خواهد بود. سعی کنید از دو بالش استفاده کرده تا سر خود را تا حد ممکن نسبتا عمود نگه دارید.

شما می توانید ار روز سوم به کارهای روزانه خود بپردازید. از روز سوم به بعد می توانید استحمام کنید ولی سعی کنید از شخص دیگری کمک بخواهید. ابتدا بدن خود رو بشویید و بعد از آن سر خود را بالا گرفته و توسط دوش دستی موهای خود را بشویید. به یاد داشته باشید پانسمان روی بینی نباید خیس شود.

شستشو بینی

یکی از اساسی ترین و مهم ترین بخش در دوران بعد از عمل، شستشوی بینی با سرم و مرطوب کردن محل با پماد و کرم های تجویز شده توسط پزشک جراح است. شستشوی بینی به دستور پزشک شما انجام خواهد.

در حین شستشو سعی کنید پانسمان روی بینی خیس نشود. سعی کنید هر روز و حداقل دوبار بینی خود را با سرم شستشو دهید. این کار باعث کاهش التهاب و تورم خواهد شد.

برداشت بخیه و اسپلینت

برداشت بخیه ها معمولا یک هفته تا 10 روز زمان لازم دارد. البته نوع عمل و جراحت در برداشت بخیه ها و اسپلینت نقش مهمی دارد.

بعد از برداشت بخیه و اسپلینت چسب مخصوص روی بینی شما زده می شود. چسب زدن به منظور بازگرداندن حالت کشسانی پوست بینی بوده و احتمالا تا یک الی دو ماه بسته به نوع عمل، ادامه دار باشد.

بهبودی شما و نتیجه نهایی در عرض یک سال طول خواهد کشید که احتمالا در این مدت تحت ویزیت پزشک خود باشید.

مراقبت های بعد از عمل بینی با بیماری قلبی

اهمیت مشاوره قبل از عمل بینی برای بیماران قلبی

برای اشخاصی که مبتلا به بیماری های پیش زمینه ای مختلفی مانند دیابت و بیماری های قلبی هستند، گذراندن جلسه مشاوره به دلایل زیر بسیار مهم است:

  • در طول جلسه مشاوره شما مشکلات سلامتی خود را بیان می کنید و به این طریق جراح رینوپلاستی می تواند به شما برای داشتن تجربه بهتر و سالم تر از این جراحی کمک کند.
  • باید پرونده پزشکی خود را هنگام شرکت در این جلسه به همراه داشته باشید. زیرا سوابق پزشکی شما بررسی خواهد شد.
  • بعد از اینکه پزشک پرونده پزشکی شما را بررسی کرد، آزمایش هایی مانند نوار قلب از شما خواهد خواست تا وضعیت عمومی سیستم قلب و عروق شما را قبل جراحی مشخص شود.
  • همچنین در این جلسه داروهایی که شما در حال حاضر مصرف می کنید، بررسی می شوند و برنامه جدیدی برای مصرفی آن ها در حدود ۲ هفته قبل از جراحی رینوپلاستی تجویز می شود. چرا که ممکن است برخی از این داروها با داروهای بیهوشی در طول جراحی تداخل ایجاد کنند.

لازم به ذکر است مشاوره قبل از جراحی رینوپلاستی حتی برای اشخاصی که مشکل یا بیماری خاصی ندارند هم ضروری است.

سخن آخر

در این مقاله روند جراحی بینی برای بیماران قلبی را بیان کردیم و مشاهده کردید که تفاوت چندانی با جراحی بینی افراد عادی ندارد. انجام آزمایشات خاص و مصرف دارو های خاص و همچنین حضور پزشک متخصص قلب در زمان جراحی، از تفاوت جراحی افراد معمولی با افراد بیماران قلبی است.

اگر دچار مشکلات قلبی هستید و می خواهید تا رینوپلاستی انجام دهید، ترسی از این موضوع نداشته باشید!

شما می توانید با خیال راحت به مجموعه ما در تاپ کلینیک اعتماد کنید و مطمئن باشید که جراحی شما در بهترین شرایط صورت خواهد گرفت و نگرانی از این بابت نداشته باشید. همچنین در صورت داشتن هر گونه سوال در این زمینه میتوانید از طریق شماره زیر با کارشناسان ما تماس گرفته و از خدمات مشاوره رایگان ما بهرمند شوید.

09394216199

اگر تجربه ای در این زمینه دارید، با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

آیا بیماران قلبی می توانند جراحی بینی انجام دهند؟

در این مقاله جزئیات جراحی بینی در افراد با بیماری قلبی را به صورت کامل توضیح داده ایم. می توانید در این مقاله به پاسخ سوالتان برسید.

آیا مراقبت های بعد از عمل بینی برای بیماران قلبی سخت است؟

خیر؛ مراقبت های بعد از جراحی در بیماران قلبی چندان سخت و پیچیده نیست و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

آیا مشاوره قبل از جراحی رینوپلاستی ضروری است؟

بله، مشاوره قبل از جراحی رینوپلاستی حتی برای اشخاصی که بیماری خاصی ندارند هم ضروری است.

رینوپلاستی



دکتر فرشاد مختاری نژادمشاهده نوشته ها

دکتر فرشاد مختاری نژاد

تخصص جراحی عمومی - دکترای حرفه‌ای پزشکی |محتوای فوق زیرنظر دکتر فرشاد مختاری نژاد متخصص جراحی عمومی و دکترای حرفه ای پزشکی با شماره نظام پزشکی: 109793 نگاشته شده است. درباره ما - فیس بوک - اینستاگرام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *