رینوپلاستی در افراد با کم خونی

رینوپلاستی در افراد با کم خونی

رینوپلاستی که امروزه طرفداران زیادی هم دارد، اکنون دیگر یکی از جراحی های ساده به شمار می رود؛ اما نه برای همه! برای مثال برای افرادی که بیماری مثل کم خونی دارند، شرایط کمی متفاوت تر از افرادی است که کم خونی ندارند.

اگر شما هم دچار کم خونی هستید و می خواهید بدانید که جراحی بینی برای شما چگونه خواهد بود، توصیه می کنیم این مقاله را از دست ندهید و تا پایان این مقاله همراه ما باشید؛ چرا که ما در این مقاله به جزئیات رینوپلاستی در افرادی که کم خونی دارند، خواهیم پرداخت.

جهت دریافت مشاوره رایگان و رزرو وقت از تاپ کلینیک از طریق شماره زیر با ما در ارتباط باشید.

09394216199

آشنایی با کم خونی

کم خونی به کاهش مقدار هموگلوبین در خون گفته می شود. واژه anemia به معنای (بدون خون) در زبان لاتین است. کم خونی در بانوان شایع تر از مردان است که یکی از دلایل الی آن عادت ماهیانه در بانوان است.

البته این به معنای این نیست که مردان در معرض کم خونی قرار نمی گیرند. حدود 24 درصد از مردم جهان به نوعی از بیماری کم خونی دچار هستند که عوامل آن می تواند مختلف باشد.

دلایل کم خونی

بصورت کلی 3 نوع دلیل الی کم خونی وجود دارد که به آنها اشاره می کنیم.

  • خونریزی ها

عادت ماهانه در بانوان، زخم معده، کولیت زخمی و بیماری های گوارشی باعث خونریزی و در نهایت باعث کم خونی خواهد شد. برای درمان این نوع بیماری ها بهتر است ابتدا به اصل بیماری پرداخته شود و در کنار آن درمان کم خونی نیز انجام شود.

رینوپلاستی در افراد با کم خونی

  • تولید ناکافی گولبول های خون در بدن

یکی از دلایل کم خونی، تولید ناکافی گولبول های خون در بدن است. فقر آهن، کمبود ویتامین های ب 12، ب9؛ بیماری های مزمن کلیوی و کبدی از دلایل اصلی در تولید ناکافی گولبول های قرمز خون در بدن است.

برای درمان این نوع کم خونی می توان با اتخاذ یک رژیم غذایی موثر و مصرف قرص های آهن و ویتامین های ب 12 و ب 9 به درمان این نوع از کم خونی اقدام کرد.

  • تخریب سلول های خونی

تخریب سلول های خونی می تواند بر اثر بیماری های عفونی، سو مصرف مواد مخدر و مسمومیت ها باشد. با تخریب سلول های خونی در بدن اینگونه افراد، سیستم ایمنی بدن در تولید سلول های خونی به مشکل برخورده و باعث کاهش هموگلوبین در خون می شود.

تاثیر کم خونی در جراحی بینی چیست؟

افرادی که کم خونی خفیفی دارند ممکن است علائم خفیفی داشته باشند یا کلا هیچ علائمی نداشته باشند. اما برای افرادی که مبتلا به کم خونی جدی هستند ممکن است علائمی از جمله علائم زیر را ایجاد کند:

  • مشکل تنفس
  • ضربان قلب سریع
  • خستگی
  • ضعف
  • پوست رنگ پریده
  • درد قفسه سینه
  • سرگیجه
  • سر درد
  • شکنندگی ناخن ها
  • ضعف ماهیچه ها
  • بی حسی یا سردی در دست ها و پاها
  • هوس یخ (احتمالا نشانه کمبود آهن باشد)
  • تورم و درد در زبان و دهان
  • سندروم پای بی قرار
  • مشکلات گوارشی

علائم ممکن است براساس علت کم خونی متفاوت باشد. برای تایید کم خونی ، آزمایش خون لازم است.

کم خونی و رینوپلاستی

با پیشرفت فناوری پزشکی و دستیابی به بهترین تکنیک های جراحی بینی توسط جراحان زیبایی، عمل رینوپلاستی به یکی از ساده ترین جراحی ها  تبدیل شده است.

خوشبختانه مقدار خونریزی در فرآیند عمل رینوپلاستی شدید نبوده ومشکلی برای افراد با بیماری کم خونی نخواهد داشت. البته توصیه می شود اگر متقاضی عمل رینوپلاستی هستید در مرحله اول پزشک خود را از بیماری خود مطلع کنید.

رینوپلاستی در افراد با کم خونی

بهتر است بدانید که مقدار هموگلوبین خون شما با یک آزمایش خون ساده مشخص شده و به تصمیم پزشک جراح خود آمادگی عمل جراحی را خواهید داشت. مقدار هموگلوبین در زنان و مردان متفاوت است.

مقدار هموگلوبین در بانوان بین 12 تا 16 واحد و در مردان 13 تا 18 واحد بوده که اگر از مقدار تعیین شده کم باشد باید گفت که فرد متقاضی دارای بیماری کم خونی است.

در صورت نیاز تزریق اریتروپویتین برای افزایش تولید گلبول های قرمز در مغز استخوان باعث جبران کم خونی شده و فرد آمادگی عمل جراحی را خواهد داشت.
در مواقعی تزریق واحدهای خونی هنگام عمل جراحی برای جبران کم خونی انجام می شود.

آیا افراد مبتلا به کم خونی می توانند رینوپلاستی انجام دهند؟

تمامی افرادی که به هر دلیلی تصمیم به رینوپلاستی یا جراحی بینی گرفته اند باید ابتدا آزمایش های لازم که توسط پزشک، قبل از جراحی بینی، تجویز می شود را انجام دهند. کم خونی نیز یکی از مواردی است که در این آزمایشات مورد بررسی قرار می گیرد.

در این آزمایشات سطح هموگلوبین خون شما مشخص می شود و اگر عدد آن کمتر از 10 باشد، فرد آمادگی لازم را برای رینوپلاستی را ندارد و باید ابتدا مورد درمان قرار بگیرد.

اگر میزان هموگلوبین سطح خون فرد بالای 10 باشد، در صورتی که بقیه شرایط لازم برای رینوپلاستی را داشته باشد، می تواند جراحی را انجام دهد.

اما در نظر داشته باشید، نظر و صلاحدید نهایی به عهده پزشک شما خواهد بود.

چگونه می توان کم خونی قبل از جراحی بینی را درمان کرد؟

چگونه می توان کم خونی قبل از جراحی بینی را درمان کرد؟

در درمان کم خونی، مهم ترین نکته ای که وجود دارد این است که کم خونی به چه علتی ایجاد شده است. اگر کم خونی به وجود آمده ناشی از تغذیه نامناسب و کمبود آهن و ویتامین B12  و فولات در غذا باشد، می توان با مکمل های غذایی درمان کرد.

در برخی از افراد می توان با تزریق B12 نیز درمان انجام داد؛ چرا که به خاطر جذب نشدن صحیح این ویتامین توسط دستگاه گوارش لازم است.

شما می توانید از یک متخصص تغذیه بخواهید تا برایتان رژیم غذایی تجویز کند که مقادیر مناسبی از ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی داشته باشد؛ این رژیم به شما کمک خواهد کرد تا از عود مجدد این کم خونی جلوگیری شود.

در برخی از افراد، در صورتی که کم خونی شدید باشد، پزشکان با تزریق اریتروپویتین می توانند منجر به افزایش تولید گلبول های قرمز در مغز استخوان شوند؛ حتی در برخی از افراد، ممکن است سطح هموگلوبین خود بسیار پایین باشد و پزشک مجبور به انتقال خون شود.

همچنین میتوانید به روش های ساده باعث تحریم خون سازی در بدنتان شوید، مانند:

  • مصرف مواد غذایی سرشار از آهن مانند: گوشت قرمز، اسفناج، کلم بروکلی، میگو و..
  • پیاده روی و انجام برخی از ورزش ها
  • مصرف ویتامین C برای جذب بیشتر آهن

در پایان ذکر این نکته لازم است که نیازی به نگرانی نیست و شما می توانید به کمک جراح، یه روش درست را انتخاب کنید و سطح هموگلوبین خونتان به حد استاندارد برسانید تا بتوانید با خیال راحت و بدون مشکل، جراحی رینوپلاستی را انجام دهید.

آیا خونریزی در حین جراحی و بعد از آن باعث کم خونی می شود؟

بسیاری از افراد از خونریزی در زمان جراحی و بعد از آن می ترسند و نگران این هستند که آیا این میزان خون از دست داده، سبب کم خونی می شود یا خیر؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که عمل بینی یک جراحی تهاجمی است و به علت برش هایی که ایجاد می شود، خونریزی امری طبیعی محسوب می شود و نگرانی در این بابت وجود ندارد.

افرادی که علاوه بر جراحی زیبایی، برای انحراف تیغه بینی نیز اقدام می کنند، خونریزی بیشتری نسبت به بقیه خواهند داشت، اما با این وجود این خونریزی ها سبب کم خونی در افراد نخواهد شد.

آیا خونریزی در حین جراحی و بعد از آن باعث کم خونی می شود؟

سخن پایانی

اگر متقاضی عمل رینو پلاستی هستید و با این حال دچار بیماری کم خونی هستید، توصیه می شود پزشک جراح خود را مطلع سازید. اگر بیماری شما شدید باشد، این اطلاعات پزشک جراح را در داشتن یک عمل رینو پلاستی با کیفیت کمک خواهد کرد.

همچنین در صورت داشتن هر گونه سوال در این زمینه میتوانید از طریق شماره زیر با کارشناسان ما تماس گرفته و از خدمات مشاوره رایگان ما بهرمند شوید.

09394216199

سوالات متداول

آیا افراد مبتلا به کم خونی می توانند جراحی رینوپپلاستی انجام دهند؟

در این مقاله ما به صورت مفصل به این موضوع که کدام دسته از افراد کم خون می توانند جراحی رینوپلاستی انجام دهند، اشاره کرده ایم.

علت کم خونی چیست؟

کم خونی به دلایل مختلفی میتواند داشته باشد مانند: تولید ناکافی گولبول های خون در بدن، تخریب سلول های خونی و.. که توضیحات تکمیلی را در این مقاله ارائه کردیم.

آیا جراحی بینی سبب کم خونی در افراد می شود؟

خیر؛ نگرانی در این بابت وجود ندارد و شما می توانید با خیال راحت جراحی بینی را انجام دهید.

رینوپلاستی



دکتر فرشاد مختاری نژادمشاهده نوشته ها

دکتر فرشاد مختاری نژاد

تخصص جراحی عمومی - دکترای حرفه‌ای پزشکی | محتوای فوق زیرنظر دکتر فرشاد مختاری نژاد متخصص جراحی عمومی و دکترای حرفه ای پزشکی با شماره نظام پزشکی: 109793 نگاشته شده است. درباره ما - فیس بوک - اینستاگرام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با دکتر: ۰۹۳۹۴۲۱۶۱۹۹