تفاوت میان ابدومینوپلاستی با لیپوماتیک

تفاوت لیپوماتیک با ابدومینوپلاستی

امروزه چاقی موضعی و افزایش وزن به یکی از عمده ترین مشکلات برای افراد تبدیل شده است و یک دغدغه جدی به شمار می آید.

وجود توده های چربی در نواحی مثل شکم، پهلوها، بازوها و ران ها می تواند فرم مناسب و ایده آل بدن را دچار مشکل کند.جراحی زیبایی شکم

بر همین اساس روش های نوین مختلفی برای برطرف کردن این مشکل بوجود آمدند.

در این مطلب به بررسی و بیان تفاوت میان دو روش جراحی لاغری ابدومینوپلاستی و لیپوماتیک مرتبط با همین مشکل خواهیم پرداخت.

ابدومینوپلاستی

روش جراحی ابدومینوپلاستی یا به اصطلاح تامی تاک یک عمل جراحی پلاستیک محسوب می شود.

در این عمل چربی ها و پوست اضافی از ناحیه شکم و پهلوها حذف می گردد، در نتیجه عضلات موجود در قسمت شکم سفت شده و شلی و افتادگی پوست در این قسمت برطرف می شود.

بارداری و اضافه وزن عمده ترین عوامل افزایش توده شکمی، ایجاد خطوط استریا و تغییر در ظاهر شکم و شلی و افتادگی شکم به شمار می روند.

روش ابدومینوپلاستی برای کوچک کردن توده شکم استفاده می شود و معمولا برای افرادی که ناحیه شکمی شل و آویزان دارند مناسب است.

اغلب افراد بویژه بانوان در نتیجه بارداری های متعدد و کاهش وزن شدید به این حالت در قسمت شکم دچار می شوند که می توانند با استفاده از روش جراحی آبدومینوپلاستی ظاهر شکم خود را بهبود بخشند.

در این روش چربی و پوست اضافی زیر شکم برش داده شده و از محلی بالاتر از شکم به قسمت زیر شکم پیوند زده می شود.

ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی برای چه کسانی مناسب است؟

این عمل برای افرادی که دارای شرایط زیر هستند مناسب است:

  • افراد با ناحیه زیر شکمی شل و آویزان.
  • زنان دارای زایمان های متعدد.
  • کسانی که دچار افتادگی شدید در پوست شکمی هستند.
  • افرادی که در نتیجه لاغری شدید پوستشان شل و افتاده شده است.

لیپوماتیک

روش لاغری لیپوماتیک روشی بدون درد و خونریزی است که در آن تخریب سلول های چربی ها بوسیله یک لوله نازک بنام کانولا صورت می گیرد.

بدین ترتیب که لوله مذکور را از یک شکاف بسیار ریز و کوچک که توسط جراح ایجاد شده، به سلول های چربی وارد می کنند و ابتدا چربی های اضافی را با ضربات وارده خورد کرده سپس به شکلی کاملا فیزیکی و با استفاده از مکش خارج می نمایند.

از چربی های تخلیه شده در این روش می توان برای حجیم و برجسته کردن نقاط دیگر بدن مانند باسن و سینه ها استفاده نمود.

لیپوماتیک برای چه کسانی مناسب است؟

از این روش بیشتر برای افرادی که بسیار چاق هستند و چربی شکمی زیادی دارند استفاده می شود. لیپوماتیک مناسب کسانی است که پوست آنها خوب بوده و حالت کشسانی خود را از دست نداده است.

غالبا افراد بعد از انجام لیپوماتیک و خارج ساختن چربی های اضافی، دچار افتادگی پوست و شلی در قسمت شکم می شوند که می توانند با ابدومینوپلاستی این مشکل را نیز برطرف کنند.

بنابراین با توجه به موارد ذکر شده و تعریفی که از هر دو روش بیان شد فیزیک بیمار، راهکارهای مورد استفاده در جراحی و مراحل آنها و کیس ها و کاندیدهای مناسب برای هر کدام از این روش ها را می توان موارد تفاوت میان ابدومینوپلاستی و لیپوماتیک دانست.لیپوماتیک

تفاوت لیپوماتیک با ابدومینوپلاستی چیست؟

همانطور که توضیح دادیم ابدومینوپلاستی برای افرادی که شکمی شل و آویزان دارند مناسب است و لیپوماتیک برای افرادی که چاقی موضعی دارند مناسب است.

در کل تفاوت این دو جراحی در شرایط فیزیکی بیمار و نحوه جراحی است.

در لیپوماتیک برای استخراج چربی از یک دستگاه مخصوص استفاده می کنند و تقریبا جای بخیه ای روی پوست ایجاد نمی شود ولی در ابدومینوپلاستی برای استخراج چربی عمل جراحی صورت می گیرد.

لیپوماتیک یا ابدومینوپلاستی؟ کدام یک؟

تا اینجا در مورد ابدومینوپلاستی و لیپوماتیک و تفاوت های آن ها صحبت کردیم. اما سوال این جاست که کدام یک بهتر است؟

در جواب این سوال باید گفت که با توجه به عملکرد این دو جراحی می توان گفت که لیپوماتیک بهتر است چرا که چربی های اضافه ای که از بدن استخراج شده است را می توان طی یک مراحل آماده سازی به دیگر نواحی بدن تزریق کرد.

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که لیپوماتیک مزایای بیشتری نسبت به ابدومینوپلاستی دارد و به همین علت مورد توجه افراد زیادی است.

ابدومینوپلاستی یا لیپوماتیک

آیا لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی با هم انجام می شوند؟

در صورتی که شکم بسیار بزرگ باشد و برای استخراج چربی از لیپوماتیک استفاده شود و بعد از خارج کردن چربی پوست حالت آویزان و کش مانندی داشته باشد برای برطرف کردن آن از ابدومینوپلاستی استفاده می کنند.

توصیه جراحان تاپ کلینیک

تا این جا با لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی آشنا شدید. لازم به ذکر است که انتخاب نحوه جراحی با توجه به شرایط بدنی شما تعیین می شود.

پزشک در جلسه مشاوره با توجه به شرایط بدنی تان، بهترین راهکار را برای جراحی پیشنهاد می دهد. به یاد داشته باشید که اولین نکته برای انجام عمل جراحی انتخاب یک مرکز معتبر است.

سولالات متداول تفاوت لیپوماتیک یا ابدومینوپلاستی

تفاوت لیپوماتیک با ابدومینوپلاستی چیست؟

لیپوماتیک یک روش جراحی برای چاقی موضعی است و ابدومینوپلاستی یک روش جراحی برای استخراج چربی و برطرف کردن افتادگی پوست است.

لیپوماتیک یا آبدومینوپلاستی کدام یک بهتر است؟

می توان گفت لیپوماتیک بهتر است چرا که چربی های اضافه ای که از بدن خارج شده است را می توان به نقاط دیگری از بدن تزریق کرد.

آیا لیپوماتیک با ابدومینوپلاستی با هم انجام می شوند؟

در صورت یکه بعد از لیپوماتیک پوست حالت آویزانی داشته باشد از ابدومینوپلاستی برای برطرف کردن آن استفاده می کنند.

ابدومینوپلاستی



دکتر فرشاد مختاری نژادمشاهده نوشته ها

دکتر فرشاد مختاری نژاد

تخصص جراحی عمومی - دکترای حرفه‌ای پزشکی | محتوای فوق زیرنظر دکتر فرشاد مختاری نژاد متخصص جراحی عمومی و دکترای حرفه ای پزشکی با شماره نظام پزشکی: 109793 نگاشته شده است. درباره ما - فیس بوک - اینستاگرام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با دکتر: ۰۹۳۹۴۲۱۶۱۹۹