تاثیر جراحی بینی (رینوپلاستی) روی چشم ها و بینایی

تاثیر عمل بینی روی چشم

یکی از پرسش های متداول افراد متقاضی عمل زیبایی بینی درباره تاثیر عمل بینی بر چشم است. اینکه آیا این جراحی روی فرم چشم تاثیر می گذارد؟ آیا ممکن است جراحی بینی بر بینایی تاثیر بگذارد و سبب تاری دید شود؟

لطفا تا انتهای این مطلب با ما باشید تا به پاسخ تمامی سوالات خود برسید؛

جهت دریافت مشاوره رایگان و رزرو وقت از تاپ کلینیک از طریق شماره زیر با ما در ارتباط باشید.

09394216199

عوارض عمل بینی برای چشم تا چه اندازه صحیح است؟

جراحی زیبایی بینی به هیچ وجه ارتباطی به عصب بینایی ندارد و نمی تواند روی آن تاثیر داشته باشد.

اما در پاسخ به این سوال که آیا این عمل روی فرم چشم تاثیر می گذارد یا خیر باید گفت، بله می تواند روی فرم چشم ها تاثیر غیر مستقیم را بگذارد.

اما این اتفاق زمانی خواهد افتاد که جراح بیشتر از اندازه معمول از استخوان بینی برداشته و قوس زیادی را به بینی بدهد، در اینصورت اگر فردی از روبرو به شما نگاه کند به دلیل برداشتن استخوان اضافی به نظر می رسد که چشم هایتان فاصله بیشتری پیدا کرده اند.

بنابراین اگر شما متقاضی عمل جراحی زیبایی فانتزی بینی هستید، به این علت که در جراحی فانتزی، بینی استخوان بیشتری تراش می خورد پس ممکن است بعد از عمل، حالت چشم هایتان را متفاوت حس کنید.

تاثیر عمل بینی روی چشمکبودی و ورم اطراف چشم

از مشکلات رایج بعد از عمل بینی در برخی افراد، ظاهر شدن کبودی و ورم در اطراف بینی به خصوص زیر چشم ها است. برخی اوقات نیز در داخل چشم خون دیده می شود.

این کبودی ها طبیعی است و به علت نشت خون از مویرگ ها به زیر پوست به وجود می آید. این موضوع نگرانی ندارد. این عارضه موقتی است و به مرور با مصرف دارو ها و استفاده از کمپرس یخ، این عارضه بر طرف می گردد.

برخی افراد از تیرگی زیر چشم بعد از عمل شکایت می کنند، این اتفاق احتمال کمی دارد که بیفتد اما در بعضی افراد زمان بیشتری در حدود ۶ ماه طول می کشد تا برطرف شود.

برای از بین بردن کبودی و ورم بعد از عمل بینی، بهترین راه استفاده از کمپرس یخ است و همچنین مصرف آناناس و آب کرفس برای تسریع در کبودی و ورم اطراف چشم می تواند کمک کننده باشد.

برای اطلاعات بیشتر دز زمینه رزیم بعد از عمل بینی می توانید وارد صفحه بعد از عمل جراحی بینی یا رینوپلاستی چه غذاهایی بخوریم، شوید.

آیا عمل زیبایی بینی روی چشم تاثیر می گذارد؟

شایعه دیگری که وجود دارد و متقاضیان عمل را به شک می اندازد این است که عمل زیبایی بینی سبب انحراف چشم می شود!

خالی از لطف نیست این موضوع را بدانیم که انحراف چشم به جز در موارد مادر زادی در اثر ضربه به چشم و یا شکستگی کاسه چشم می تواند به وجود آید. و عمل بینی نمی‌تواند سبب انحراف چشم کسی بعد از عمل شود.

کبودی چشم بعد از رینوپلاستی

آیا عمل بینی روی قدرت بینایی تاثیر می گذارد؟

سوال دیگری که در ذهن متقاضیان عمل بینی ممکن است شکل بگیرد، تغییر قدرت بینایی افراد بعد از عمل جراحی بینی است.

بسیاری ادعا دارند که جراحی زیبایی بینی سبب کاهش قدرت بینایی شخص می شود. البته افرادی هم وجود دارند که ادعا دارند بعد از عمل جراحی بینی قدرت بینایی شان قوی تر شده است.

باید یادآوری کرد که یک دکتر جراح بینی ماهر همواره این موضوع را مدنظر دارد و همیشه به اندازه کافی و مناسب استخوان را از بینی خارج می کند.

این موضع باعث می شود تا فاصله ی بین دو چشم تغییر نکند و میزان رضایت شما از جراحی بیشتر شود. پس جراح بینی خود را با دقت بیشتری انتخاب کنید و مطمئن باشید به تمام جنبه های زیبایی شناختی صورت شما دقت می کند.

عوارض احتمالی عمل بینی

جراحی بینی نیز مانند هر جراحی دیگری یک سری عوارض طبیعی و گذار و یک سری عوارض احتمالی دارد که معمولا عوارض جدی تر در اثر مراجعه به پزشک کم تجربه و یا رعایت نکردن توضیه های پزشک متخصص رخ میدهد. که عوارض احتمالی جراحی بینی عبارتند از:

  • خونریزی
  • کاهش حس بویایی
  • سوراخ شدن تیغه بینی
  • کوچکی سوراخ های بینی
  • عفونت
  • خشکی دهان در اثر افزایش تنفس دهانی
  • آسیب به بافت های عمقی
  • کرختی پوست
  • مرگ بیمار در اثر ماده بیهوشی

کلام آخر

با توجه به توضیحات ارائه شده دانستیم که جراحی بینی هیچ تاثیری بر چشم ها ندارد، شما می توانید جراحی بینی خودتان را به دست جراحان  متخصص ما در تاپ کلینیک بسپارید و مطمئن باشید که، به بهترین و جدیدترین شیوه جراحی خواهید شد، همچنین در صورت داشتن هر گونه سوال در این زمینه میتوانید از طریق شماره زیر با کارشناسان ما تماس گرفته و از خدمات مشاوره رایگان ما بهرمند شوید.

09394216199

سوالات متداول تاثیر رینوپلاستی بر روی چشم

آیا جراحی بینی بر روی بینایی اثر می گذارد؟

برداشتن قوز بینی روی بینایی تاثیری ندارد.
برای کاهش تورم دور چشم چه کنیم؟

با استراحت کردن، استفاده اغز کمپرس سرد و استفاده از داروهای تجویز شده برای کاهش تورم و درد موثر است.

دلیل کبودی چشم بعد از جراحی بینی چیست؟

کبودی های اطراف چشم به دلیل تجمع مایعات در زیر پوست اطرف چشم هاست.

آیا کبودی چشم به معنی آسیب رسیدن به چشم است؟

خیر، این کبودی ها به دلیل خونریزی زیر پوست بینی است و به معنی آسیب رسیدن به چشم نیست.

 

رینوپلاستی



دکتر فرشاد مختاری نژادمشاهده نوشته ها

دکتر فرشاد مختاری نژاد

تخصص جراحی عمومی - دکترای حرفه‌ای پزشکی | محتوای فوق زیرنظر دکتر فرشاد مختاری نژاد متخصص جراحی عمومی و دکترای حرفه ای پزشکی با شماره نظام پزشکی: 109793 نگاشته شده است. درباره ما - فیس بوک - اینستاگرام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با دکتر: ۰۹۳۹۴۲۱۶۱۹۹