تزریق چربی به باسن – چگونگی و شرایط انجام عمل (مزایا و خطرات این جراحی)

تزریق چربی به باسن

تزریق چربی به باسن هم باعث خوش فرم و توپر کردن باسن می شود و هم به نوعی سبب رفع افتادگی و لیفت باسن می شود که در اثر بالا رفتن سن به وجود می‌آید. در نتیجه اندام فرد با فرم طبیعی جوان‌تر به نظر می‌رسد و این همان چیزی است که بیشتر افراد از طریق جراحی های زیبایی گوناگون می خواهند به آن دست پیدا کنند. به این روش علاوه بر تزریق چربی به باسن،بالا بردن باسن به روش برزیلی هم گفته می شود.

بعد تزریق چربی به باسن ممکن است مقداری از آن جذب بدن گردد و به همین دلیل همواره ۳۰ درصد بیشتر از حد لازم چربی تزریق می شود تا باسن حالت برجسته خود را از دست ندهد. در ادامه می خواهیم اطلاعات مفیدی را درباره تزریق چربی به باسن, عوارض, مزایا و همچنین نحوه انجام آن بیان کنیم. پس با ما همراه باشید.

تزریق چربی به باسن چیست؟

تزریق چربی به باسن از جمله جراحی های زیبایی که طرفداران زیادی دارد. در این روش از طریق لیپو ساکشن، چربی از اطراف شکم یا قسمت های بالایی ران خود فرد برداشته شده و پس از تصویه به بخش های مورد نیاز تزریق می‌شود. در نتیجه باسن فرد تا حد بسیار مطلوبی بزرگ و برجسته می شود که این حجم اضافه شده سبب خوش فرم شدن اندام و جذاب تر شدن آن می شود.

تزریق چربی به باسن چیست؟

تزریق چربی به باسن  چگونه انجام می شود؟

در ابتدا باید قسمتی  را که می‌خواهند از آن چربی بردارند، بی حس کنند. فرد بسته به شرایط یا از طریق نخاع بیهوش می شود و یا تزریق بی حسی موضعی انجام می شود. برش های کوچکی را در قسمت هایی از شکم پهلو و یا حتی بالای ران ایجاد می‌کنند و لوله های  توخالی که کانول نام دارد را وارد بافت چربی می کنند. البته لازم به ذکر است برش های ایجاد شده بسیار کوچک هستند و در واقع می‌توان گفت تا حد زیادی دیده نمی شود. سپس لوله وارد شده را با حرکات کنترل شده جلو و عقب کرده تا چربی ها جدا شوند و به وسیله یک خلا جراحی یا سرنگ متصل به کانول خارج می کند. معمولاً میزان چربی که استخراج می کنند سه برابر مقداری است که قرار است هنگام جراحی تزریق به باسن استفاده شود.

بافت چربی که در این مرحله خارج می شود، خون زیادی به همراه دارد. در این قسمت چربی را پردازش می کنند تا سلول های چربی خالص جهت تزریق به باسن به دست آید. سپس چربی خالص را با استفاده از سرنگی که به لوله کانول مخصوص تزریق وصل شده است، با تزریق های کوچک وارد باسن می‌کنند تا سراسر ناحیه باسن را پوشش داده و برجستگی یکدستی به دست آید. این جراحی معمولا بین 90 دقیقه تا 4 ساعت زمان می برد و در برخی مواقع ممکن است نیاز باشد برای دست یابی به نتایج بهتر، تزریق تکرار شود.

اگرچه نتایج تزریق چربی بلافاصله بعد از آن مشخص می شود، اما نتیجه نهایی آن یک سال بعد قابل مشاهده است. با وجود این که بزرگ کردن باسن با تزریق چربی نسبت به پروتز باسن ظاهر طبیعی تری دارد، اما به دلیل این که مقداری چربی پس از عمل جذب می شود، از برجستگی باسن به مرور کاسته می شود. اما به طور کل ۶۰ تا ۸۰ درصد چربی حفظ خواهد شد. این نکته را در نظر بگیرید که چربی های منتقل شده به باسن متناسب با افزایش یا کاهش وزن، ممکن است تغییر کنند.

عمل تزریق چربی به باسن

عمل تزریق چربی به باسن به چه کسانی توصیه می شود؟

معمولا افرادی که اضافه وزن دارند و یا لباس هایی با سایز های بزرگ می پوشند، گزینه مناسبی برای لیپوساکشن و انتقال چربی هستند چرا که این افراد ذخیره چربی کافی برای انتقال به باسن دارند.

جراحی تزریق چربی به باسن چه مزایایی نسبت به سایر روش ها دارد؟

  • جای برش ها قابل مشاهده نخواهد بود.
  • احتمال بروز واکنش آلرژیک بسیار کم است و در واقع غیر ممکن است.
  • این روش بسیار راحت و ایمن است و مدت زمان بهبودی آن سریع و کوتاه است.
  • نتایج به دست آمده بسیار طبیعی و تا چند سال ماندگار هستند.
  • اگر این عمل را به همراه سایر عمل های زیبایی انجام دهید بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

تزریق چربی به باسن

سوال های رایجی که لازم است قبل از عمل از جراح خود پرسید:

  • چه مدت پس از تزریق مرخص می شوند؟
  • آیا لازم است پس از تزریق از گن استفاده کنم؟
  • نوع بخیه ها کشیدنی است و یا جذبی؟
  • چه مدت زمانی بعد از تزریق می توانم به فعالیتهای ورزشی بپردازند؟
  • چه داروهایی را پس از جراحی تجویز خواهد کرد؟

ویدئوی تزریق چربی به باسن

مراقبت های بعد از تزریق چربی در باسن

  • بعد از تزریق چربی در باسن لازم است دو روز به خوبی استراحت کنید و پس از آن می توانید دوباره فعالیت های خود را از سر گرفته و به سر کار خود بازگردید. اگرچه توصیه می‌کنیم یک هفته تا ۱۰ روز بعد از تزریق چربی استراحت را ادامه داده و پس از آن فعالیت های روزمره خود را از سر بگیرید.
  • به طور متوسط تا دو هفته بعد از تزریق، بر روی باسن خود ننشینید. اگر چه ممکن است جراح شما توصیه کند این مدت را طولانی تر کنید تا چربی‌های تزریق شده دچار تغییر نشوند. در طول این مدت می توانید برای استراحت روی شکم یا پهلو بخوابید.
  • مسکن ها و آنتی بیوتیک هایی که پزشک به شما تجویز می کنند را به طور مرتب مصرف کنید.
  • فعالیت های ورزشی را باید تا ۸ هفته متوقف کنید و در این مدت ممکن است پزشک توصیه کند از متخصص ماساژ جهت ماساژ لنفاوی استفاده کنید.
  • ممکن است برای تخلیه مایعات اضافی لوله ای به صورت موقت در ناحیه تزریق شده تعبیه شود.
  • بسته به شرایط بیمار استفاده از گن را هم تا مدتی توصیه می کنیم.

عمل تزریق چربی به باسن

تزریق چربی در باسن چه خطرات و عوارضی را در پی دارد؟

  • معمولا تا ۳ هفته پس از تزریق، باسن دچار تورم می‌شود که میزان تورم هم به محل تزریق چربی وابسته است.
  • ممکن است بعد از تزریق چربی مقداری عفونت و خونریزی ایجاد شود.
  • تقریبا ۳۰ درصد افرادی که این روش را انجام می دهند، چربی به طور کامل جذب بدنشان می شود. اما حداقل سه ماه لازم است تا نتایج نهایی تزریق را مشاهده کنید.
  • بعد از تزریق چربی ممکن است قسمت‌هایی که چربی از آنجا برداشته شده است دچار کبودی شود.
  • پس از برداشت بافت چربی ممکن است فرد دچار نکروز چربی شود یعنی بافت چربی عمیق در پوست به طور کامل از بین برود.
  • بعد از تزریق ممکن است شاهد سلولیت و یا حتی ترک خوردگی در ناحیه پوست باسن باشید.
  • یکی از بدترین اتفاق هایی که ممکن است بیفتد، نامتقارن بودن باسن ها در اثر حرفه ای نبودن جراح است.

پرتقاضا ترین مدل باسن برای جراحی کدام است؟

بیشتر مراجعان مدل “قلب برعکس” را میپسندند و برخی هم مدل گرد C شکل را ترجیح میدهند.

افسانه ی تکراری در رابطه با تزریق چربی به باسن

ایمپلنت باسن ماندگار تر  از تزریق چربی است!

خوشبختانه این یک افسانه بزرگ است. در واقع، نتایجی که از عمل تزریق چربی به باسن خود دریافت می‌کنید، ماندگار خواهند بود و برای سال‌ها و گاهی حتی دهه‌ها باقی خواهند ماند.  تا زمانی که تمام دستورالعمل‌های مراقبت‌های بعدی را که توسط جراح پلاستیک به شما ارائه شده است را دنبال کنید، این عمل برای مدت طولانی ماندگاری خواهد داشت.

ایمپلنت‌ها انعطاف‌پذیری مناسبی نسبت به بافت طبیعی چربی ندارند. سیلیکون ها همچنین عوارضی مانند عفونت، افتادگی، جابه جایی و مشکلات در بهبود مناسب محل برش را به همراه دارند.

نمونه جراحی تزریق چربی به باسن

برای مشاهده نمونه جراحی های تزریق چربی به باسن به صفحه اینستاگرام تاپ کلینیک مراجعه کنید.

هزینه تزریق چربی به باسن

هزینه تزریق چربی به باسن مانند هر عمل دیگری به عوامل و فاکتورهای متعددی بستگی دارد.

از جمله عوامل می توان به میزان تخصص و مهارت جراح، بخش هایی از باسن که در آن تزریق انجام می شود، تعداد برش ها برای برداشت چربی، نوع بیهوشی و همینطور سابقه پزشکی بیمار و ملاحظاتی که در مورد آن فرد در حین عمل تزریق چربی به باسن باید رعایت شود، اشاره کرد.

همچنین خدماتی که در طی جراحی تزریق چربی به باسن به هر بیمار داده می‌شود، متفاوت است و از همین رو هزینه های جراحی هر فرد هم با دیگری هم متفاوت است.

برای اطلاع دقیق از هزینه این جراحی برای خود باید به یک جلسه مشاوره و معاینه با پزشک متخصص داشته باشید تا از میزان دقیق هزینه این تزریق را برای خود مطلع شوید.

کلام آخر

بسیاری از بانوان دارای باسن کم حجم و غیر برجسته ای هستند که باعث کاهش اعتماد به نفس آنها میشود. بانوان در گذشته ناچار به تحمل این مشکل بودند اما امروزه با تزریق چربی و ژل به باسن میتوان این مشکل را به آسانی حل کرد.

شما می توانید تزریق چربی ژل و یا سایر جراحی های زیبایی خود را به دست جراحان با تجربه در تاپ کلینیک بسپارید و مطمئن باشید که، به بهترین و جدید ترین شیوه جراحی خواهید شد.

در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد تزریق چربی و ژل می توانید با مشاوران متخصص ما در زمینه عمل های زیبایی در مرکز زیبایی تاپ کلینیک تماس بگیرید و از خدمات مشاوره رایگان ما نیز بهرمند شوید.

09394216199

سوالات متداول

آیا تزریق چربی به باسن تحت بیهوشی انجام میشود؟

بله، تزریق چربی به باسن تحت بیهوشی انجام می‌شود.

میزان ماندگاری چربی تزریق شده به باسن دائمی است؟

میزان ماندگاری چربی تزریق شده به باسن به تکینک های مورد استفاده در جراحی بستگی دارد، با این حال تاثیر آن ماندگار محسوب می شود.

منابع:

thecut

edelsteincosmetics

تزریق چربی به باسن



دکتر فرشاد مختاری نژادمشاهده نوشته ها

دکتر فرشاد مختاری نژاد

تخصص جراحی عمومی - دکترای حرفه‌ای پزشکی | محتوای فوق زیرنظر دکتر فرشاد مختاری نژاد متخصص جراحی عمومی و دکترای حرفه ای پزشکی با شماره نظام پزشکی: 109793 نگاشته شده است. درباره ما - فیس بوک - اینستاگرام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره با دکتر: ۰۹۳۹۴۲۱۶۱۹۹